//
کدخبر: ۳۲۰۲۷۳ //

فوتبالیست جوان فرشته نجات شد!

جوان فوتبالیست سنندجی پس از مرگ مغزی فرشته نجات 4 بیمار نیازمند شد.

فوتبالیست جوان فرشته نجات شد!
به گزارش فرتاک نیوز،

جوان سنندجی اهدای عضو کرد. با اهدای عضو این جوان ورزشکار چندبیمار نیازمند به زندگی بازگشتند. این روزها اهدای عضو یکی از فعالیت های بسیار مثبتی است که درجامعه شاهد آن هستم. هر روز خبرهایی درباره اهدا عضو می شنویم . همین اهدای عضو سرآغاز یک زندگی برای یک انسان دیگر است. 22 تیرماه امسال نریمان 23 ساله سوار موتورسییکلتش شد و برای انجام کاری از روستا بیرون رفت. کارش را که تمام به طرف روستا بازگشت اما وقتی به نزدیکی روستا رسید خودروی پیکانی که در کنار جاده ایستاده بود شروع به حرکت کرد و تصادفی هولناک رقم خورد.

چند دقیقه بعد نریمان با سر وصورتی خون آلود  روی زمین افتاده بود و راننده پیکان با چشمانی از حدقه بیرون زده به پیکر نیمه جان پسرورزشکار خیره شده بود.

خالد سیفی برادر نریمان از روز حادثه اینطور می گوید: مشغول کار بودم که یکی از اهالی روستا تماس گرفت و گفت نریمان تصادف کرده است. ابتدا برادرم را به بیمارستان دهگلان منتقل کردند و ازآنجا به بیمارستان سنندج بردند.

او ادامه می دهد: در بیمارستان سنندج پزشکان اعلام کردند نریمان از ناحیه سر به شدت آسیب دیده و اوضاع مناسبی ندارد.

پزشکان برای برای بهبود وضعیت جسمانی بیماران خیلی تلاش کردند اما شدت آسیب به حدی بود که باعث شد جوان ورزشکار سنندجی دچار مرگ مغزی شود.

اهدای عضو فوتبالیست سنندجی

خالد می گوید: روز عید قربان بود که پزشکان اعلام کردند برادرم دچار مرگ مغزی شده و دیگر امیدی به بازگشت او به زندگی نیست.

او می گوید: همان موقع که مرگ مغزی برادرم اعلام شد ،پزشکان پیشنهاد دادند اعضای بدنش را به بیماران نیازمند اهدا کنیم.این تصمیم گرفتن برای ما کار سختی  بود. نریمان برادر کوچکمان بود و از آنجایی که پدرم را دوسال پیش از دست دادیم موضوع را با چهار برادر و مادرم درمیان گذاشتیم. آنها هم با این موضوع موافقت کردند و رضایت خود را اعلام کردیم.

خداخافظی با نریمان

با اعلام رضایت خانواده سیفی، نریمان 23 ساله از سنندج به بیمارستان سینای تهران منتقل شد. خالد می گوید: لحظه خداحافظی خیلی سخت بود، با نریمان برادر نبودم، دوست  بودم. داشتیم جمع وجور می کردیم تا ازدواج کند. اما حالا همه چیز تمام شده بود. لحظه آخر دستی روی صورت برادرم کشیدم و  نوازشش کردم.

اهدای عضو به 4 بیمار نیازمند

دکتر ساناز دهقانی رئیس واحد فراهم آوری اعضای پیوندی گفت: با اعلام رضایت اولیای دم ، کبد، قلب و کلیه های بیمار مرگ مغزی به چهار بیمار نیازمند اهدا شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۰۲۷۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان