//
کدخبر: ۳۱۸۵۶۱ //

سه شنبه و چهارشنبه دمای هوای خوزستان به جوش می رسد / هواشناسی هشدار قرمز داد

سازمان هواشناسی در پی احتمال رسیدن دمای هوای برخی شهرهای خوزستان به بالای 50 درجه سانتی گراد، هشدار قرمز صادر کرد.

سه شنبه و چهارشنبه دمای هوای خوزستان به جوش می رسد / هواشناسی هشدار قرمز داد
به گزارش فرتاک نیوز،

سازمان هواشناسی برای خوزستان هشدار قرمز صادر کرد. این سازمان پیش بینی کرده است که دمای هوای برخی شهرهای خوزستان از 50 درجه سانتی گراد بالاتر رود. دمای هوای بالا در خوزستان در حالی رخ خواهد داد که خوزستان همچنان در بحران آب به سر می برد. همچنین روزهای دوشنبه و سه شنبه هوای برخی شهرهای خوزستان شرجی خواهد شد.

مدیر کل هواشناسی استان خوزستان با اشاره به لزوم توجه به هشدار قرمز هواشناسی گفت: این هشدار در پی "استقرار توده هوای گرم" و دما‌های بالای ۴۹ و۵۰ درجه در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه (۵ و۶ مردادماه) در بیشتر نقاط استان خوزستان صادر شده است.

محمد سبزه زاری افزود: تا اواخر وقت فردا نیز در برخی ساعات بعدازظهر، وزش باد‌های متوسط و برخاستن گرد و غبار محلی دور از انتظار نیست.

باتوجه به افزایش خطر گرمازدگی از شهروندان خوزستانی به ویژه کودکان، سالمندان و بیماران خواسته شده از تردد غیرضروری پرهیز و در مصرف آب و برق در ساعات اوج صرفه جویی کنند.

فعالیت سامانه هوای گرم از روز سه شنبه آغاز و تا پایان روز چهارشنبه ادامه دارد.

گرمازدگی، افزایش مصرف حامل‌های انرژی، خطرگرمازدگی برای سالمندان، کودکان و افراد با بیماری زمینه ای، افزایش احتمال آتش سوزی مراتع و جنگل‌ها به سبب هوای گرم از جمله مخاطرات گرمای شدید هوا است.

محمد سبزه زاری یادآور شد: همچنین طی روز‌های دوشنبه و سه شنبه با جنوبی شدن جریانات در ساعتی از صبح، احتمال افزایش رطوبت در مناطق ساحلی و مرکزی استان وجود دارد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۸۵۶۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان