//
کدخبر: ۳۱۷۰۹۷ //

اعزام ۳ بالگرد برای اطفا حریق کوه نارک

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳ بالگرد برای لطفا حریق کوه های نارک‌ اعزام شد.

 اعزام ۳ بالگرد برای اطفا حریق کوه نارک
به گزارش فرتاک نیوز،

 حسین کلانتری در نشست اضطراری ستاد مدیریت بحران استان در ارتفاعات نارک گچساران اظهار کرد: ۳ بالگرد برای اطفاء حریق به کوه های نارک شهرستان گچساران اعزام شدند.

وی بیان کرد: نشست اضطراری ستاد مدیریت بحران استان با هدف برنامه ریزی برای اطفاء حریق کوه های نارک گچساران در این شهرستان برگزار شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن تأکید بر تقسیم کار نیروهای خدمات رسان و امداد رسان تصریح کرد: امروز به منظور جلوگیری از گسترش آتش سوزی در منطقه ۳دستگاه بالگرد و آب پاش یاد شده در اختیار ستاد مدیریت بحران استان قرار گرفتند.

کلانتری عنوان کرد: این ۳ فروند بالگرد نسبت به جابجایی ۳۵۰ نیرو برای خاموش کردن آتش به کوه های نارک گچساران اعزام شدند.

وی گفت: با تلاش و همت این گروه آتش سوزی در بخش های زیادی از این منطقه مهار شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: دمای هوا، وزش باد و صخره ای بودن ارتفاعات از موانع پیش روی نیروهای اطفاء حریق در این آتش سوزی بوده است.

 کلانتری اضافه کرد: امیدوارم با برنامه ریزی به عمل آمده و تلاش نیروهای امداد رسان و خدمات رسان فردا آتش سوزی به طور کامل مهار شود.

وی افزود: در این جلسه تصریح شد که نیروهایی  در منطقه کوه نارک گچساران حضور دارند پایش لازم آن ناحیه را انجام داده تابا این اقدام  از گسترش دامنه آتش سوزی جلوگیری شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد  خاطر نشان کرد: در این جلسه مصوب شد که نیروهای تازه نفس تیپ ۴۸فتح ،منابع طبیعی و محیط زیست استان از امروز تا فردا در منطقه حضور داشته باشند.

گفتنی است؛ بیش از ۹۰ درصد آتش‌سوزی ها عامل انسانی است که به علت سهل انگاری،کوتاهی و برخی عوامل تعمدی است که این حوادث تلخ را در طبیعت جنگل ها و مراتع رقم می زند که هزینه های زیادی از طریق این آتش سوزی ها از لحاظ تامین نیروهای انسانی، تجهیزات و امکانات بر گردن استان سنگینی کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۷۰۹۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان