//
کدخبر: ۳۱۱۰۳ //

چرایی غرق شدن جوان ۲۸ ساله دارالسروری در کانال آب کشاورزی

جوان 28 ساله اهل روستای دارالسرور شهرستان آبیک به همراه همسر خود برای گرفتن عکس به باغ پدری خود در نزدیکی کانال آب رفته بود که با لیز خوردن پای وی، به داخل کانال آب پرت و غرق شد.

چرایی غرق شدن جوان 28 ساله دارالسروری در کانال آب کشاورزی
به گزارش فرتاک نیوز،

جمعه شب 29 اردیبهشت ماه سال جاری خبری مبنی بر غرق شدن دو نفر در کانال آب کشاورزی روستای دارالسرور در شهرستان آبیک واصل شد که موضوع را از مسؤول ایستگاه آتش‌نشانی آبیک جویا شدیم و مقرر شد تا زمان اعلام خبر موثق، فعلاً خبری کار نشود.

 

موضوع گذشت و اخباری بر روی خروجی برخی سایت‌ها و خبرگزاری‌ها قرار گرفت که پسر بچه‌ای هشت ساله به همراه عموی خود در کانال آب کشاورزی روستای دارالسرور شهرستان آبیک غرق شده‌اند.

 

برای صحت و سقم ماجرا موضوع را از مسؤولان استان قزوین و چند تن از مسؤولان شهرستان آبیک پیگیری کردیم و مشخص شد فرد غرق شده در کانال آب کشاورزی روستای دارالسرور یک جوان 28 ساله است.

 

از چگونگی غرق شدن جوان ناکام دارالسروری خبر موثقی دریافت نکردیم  اما اقوام وی طی پیامی درج خبر واقعی از چگونگی نحوه غرق شدن و فوت این جوان را خواستار شدند که در ادامه گزارش می‌آید.

 

در پیام  واصله از اقوام غریق 28 ساله اهل روستای دارالسرور از توابع بخش مرکزی شهرستان آبیک آمده است: روز جمعه 29 اردیبهشت ماه سال جاری جوانی 28 ساله  از روستای دارالسرور شهرستان آبیک استان قزوین که به همراه همسر خود برای گرفتن عکس به باغ پدری خود که در نزدیکی کانال آب، از سد زیاران به دشت قزوین در جریان است، رفته و بعد از مدتی هوس به آب تنی می‌کند که متأسفانه با لیز خوردن پای جوان به داخل کانال آب پرت شده و نتوانسته از سرمای بیش از حد آب و جریان شدید آب دوام بیاورد و بعد از مدت کوتاهی غرق شده است.

 

پس از جستجوی بسیار توسط نیروهای نجات غریق که متأسفانه بی‌نتیجه بود، شب دوم خرداد ماه سال جاری دستور قطع آب کانال مادر کشاورزی از سوی استاندار قزوین أخذ شد و صبح روز چهارشنبه سوم خرداد ماه پس از گذشت حدود 6 روز آب این کانال به مدت چهار تا پنج ساعت قطع شد و ظهر  همین روز  با جست‌وجوی نیروهای محلی، عوامل امدادی جمعیت هلال‌احمر و عوامل حاضر در محل (آتش‌نشانی و نیروهای شرکت آب منطقه‌ای قزوین) کشف شد، شایان ذکر است که جسد را خود اهالی روستا پیدا کرده و از داخل کانال بیرون کشیده‌اند.

 

 با توجه به فریبنده بودن ظاهر آب کانال کشاورزی و سرعت و حجم بسیار بالای آب آن که مبدأ آن از سد زیاران آغاز و به سمت تاکستان ادامه دارد، هر ساله جان تنی چند از شهروندان آبیکی و مسافران را می‌گیرد که با توجه به تأکیدات مسؤولان استان قزوین و شهرستان آبیک و نصب تابلوهای هشداردهنده مبنی بر ممنوع بودن شنا و خطر مرگ می‌طلبد که مردم دقت بیشتری داشته باشند و از شنا کردن و عکس گرفتن در کانال‌های آب کشاورزی و سد زیاران و مسیرهای رودخانه زیاران به طور جدی خودداری کنند.

 

هنوز یادمان نرفته است طی سال‌های اخیر دختر و پدری، پسر دانشجوی تک فرزند خانواده، دختر دانشجو، مادر خانواده و نمونه‌های دیگری از این دست در سد زیاران و رودخانه‌های در مسیر این سد به هر دلیل و وقوع حادثه‌ای جان خود را از دست داده‌اند و موجب تأثر و ناراحتی قلب مردم شهرستان آبیک و  عزادار شدن خانواده‌های خود شده‌اند؛ پس بیایید برای همیشه از شنا کردن و عکس گرفتن در کنار کانال‌های آب کشاورزی و سد زیاران و رودخانه‌های مسیر این سد پرهیز کنیم.

 

منبع: جام نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۱۰۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان