//
کدخبر: ۳۰۶۲۴ //

جاسازی طلاهای قاچاق در خودروی سمند/کودکی که در تصادف دلخراش زنده ماند

فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی گفت: 979 گرم طلای قاچاق به ارزش یک میلیارد و 120 میلیون ریال در خودروی سمند کشف و ضبط شد.

 جاسازی طلاهای قاچاق در خودروی سمند/کودکی که در تصادف دلخراش زنده ماند

به گزارش فرتاک نیوز از پایگاه خبری پلیس، سردار ناصر اصلانی افزود: ماموران حین کنترل خودروهای عبوری در محور شوط - خوی به یک دستگاه خودروی سمند مشکوک و آن را توقیف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از خودروی توقیفی، 979 گرم طلای قاچاق به ارزش یک میلیارد و 120 میلیون ریال کشف شد.

فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی گفت: در این راستا یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضائی شد.

**تجاوز به چپ خودرو 405 جان پدر و مادر کودک 6 ساله را گرفت

تجاوز به چپ خودرو 405 جان پدر و مادر کودک 6 ساله را در محور فرعی شفت به فومن گیلان گرفت.

سرهنگ حسین محمدپور رئیس پلیس راه استان گیلان گفت: صبح امروز یک دستگاه سواری 405 که در محور فرعی شفت به فومن (پیرمومن سرا) در حال تردد بود به علت تجاوز به چپ با یک دستگاه سواری پراید برخورد کرد.

وی ادامه داد: در اثر این برخورد راننده و سرنشین پراید که زن و شوهری 36 و 31 ساله بودن در دم جان خود را از دست داده و کودک 6 ساله آنان جان سالم از این حادثه به در برد.

سرهنگ محمدپور گفت: حال راننده و سرنشین خودرو 405 (دو مرد )هم وخیم گزارش شده است.

**کشف محموله های قاچاق

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش سه میلیارد و300 میلیون ریال در فارس خبر داد.

سرهنگ علی ذوالقدری گفت: در ادامه طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز و به منظور جلوگیری از هدر رفت سرمایه های ملی، ماموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان، هنگام کنترل محورهای فرعی و اصلی به شهرستان شیراز، تعداد سه دستگاه اتوبوس و ایسوزو حامل کالای قاچاق را شناسایی و توقیف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودروها تعداد یک هزارو695 ثوب پوشاک، یک هزارو 704قوطی نوشیدنی، 162 کیلو چای، بیش از 27هزار عدد سایر خوراکی ها، یک هزارو 944کیلوگرم لیمو ترش و 520 کیلوگرم میوه های گرمسیری از قبیل انبه و آواکادو قاچاق کشف شد.

ذوالقدری افزود: در عملیاتی دیگر ماموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز در بازرسی از یک انبار که به دپو کالای قاچاق تبدیل شده بود موفق به کشف 886 جفت کفش، سه هزارو403عدد عینک، 68 تخته پتو، 4 دستگاه لباسشویی، 9 دستگاه تلویزیون، 2 دستگاه یخچال، 22 دستگاه کولر گازی، 35 عدد لوازم آشپز خانه و 192 عدد لوازم آرایشی قاچاق شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان ارزش ریالی این محموله های قاچاق کشف شده را سه میلیارد و300میلیون ریال عنوان کرد.

**سارق مغازه با بیش از 60 فقره سرقت دستگیر شد

فرمانده انتظامی استان زنجان از دستگیری یک سارق حرفه ای مغازه خبرداد و گفت : متهم به 60 فقره سرقت اعتراف کرد.

سردار علی آزادی اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت سریالی مغازه با شیوه خاص، در شهرستان زنجان پیگیری موضوع در دستور کار ماموران مبارزه با سرقت پلیس آگاهی قرار گرفت .

این مقام انتظامی با بیان اینکه چندین مورد سرقت درشهرستان زنجان به این شیوه گزارش شده بود، گفت: با اطلاع از شیوه به کار رفته ،حساسیت ماموران نسبت به موضوع افزایش یاقته و تیم ویژه ای بررسی موضوع را بر عهده گرفت.

فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: با توجه به اطلاعات کسب شده ماموران پلیس آگاهی زنجان اقدامات نامحسوسی را در باره شناسایی سارق یا سارقان این سرقت ها در دستور کار خود قرار دادند.

وی خاطر نشان کرد : پس از اقدامات فنی و پلیسی ، ماموران موفق شدند در این ارتباط متهمی را به نام ' ف – ق ' 40 ساله اهل و ساکن' زنجان ' شناسایی کنند.

این مقام انتظامی افزود : روز گذشته ماموران موفق شدند در یک عملیات ، متهم را در مخفیگاه خود دستگیر و از وی مقداری اموال مسروقه از قبیل انواع لپ تاپ و دوربین عکاسی کشف کنند.

وی با بیان اینکه ارزش اموال مسروقه بیش از دو میلیارد ریال برآورد می شود، افزود: متهم در بازجویی های صورت گرفته به بیش از 60 فقره سرقت مغازه از سال 1393 در سطح شهرستان زنجان اعتراف کرد .

سردار آزادی با اعلام اینکه در این ارتباط سه مالخر نیز شناسایی و دستگیر شدند، افزود: با توجه به حرفه ای بودن متهم و احتمال ارتکاب سرقت های دیگر توسط وی، تحقیقات همچنان در این زمینه ادامه دارد.

**دستگیری سارق با 24 فقره سرقت

فرمانده انتظامی استان همدان از دستگیری یک سارق حرفه ای منزل و کشف 24 فقره سرقت خبر داد.

سردار مهدیان نسب افزود: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل در ایام نوروز سال جاری در همدان و شکایت مال باختگان، پرونده مقدماتی تشکیل و با دستور بازپرس دادسرا پرونده با موضوع سرقت در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران پلیس آگاهی شروع به بررسی نحوه وقوع سرقت ها کردند و پس از تحقیقات با توجه به مشابهت سرقت ها مطمئن شدند که تمامی سرقت ها توسط یک نفر انجام می شود.

سردار مهدیان نسب گفت: در ادامه تحقیقات کارآگاهان با بررسی های تخصصی متوجه شدند که سرقت ها توسط فردی به نام مهدی (32 ساله) صورت می گیرد.

این مقام مسئول افزود : بررسی سوابق نشان می داد که وی از سارقان سابقه دار است که در سال 89 به جرم 22 فقره سرقت دستگیر و زندانی شده بود و در سال 94 از زندان مرخصی گرفته و دیگر بازنگشته و در حال حاضر فراری است.

وی گفت : ماموران در نهایت پس از ساعت ها تلاش ، تعقیب ، مراقبت از پاتوق های متهم و به کارگیری شگرد های پلیسی موفق شدند وی را در مخفیگاهش دستگیر و بازداشت کنند.

سردار مهدیان نسب افزود: در مخفیگاه متهم تعداد زیادی از ادوات سرقت شامل 150 عدد انواع کلید، سلاح سرد، شوکر و تعدادی از اموالی که سرقت کرده بود کشف شد. متهم پس از دستگیری در اداره آگاهی تحت بازجویی های تخصصی قرار گرفت و با توجه به مستندات موجود در پرونده به 24 فقره سرقت در شهر همدان اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی استان گفت: در ادامه کارآگاهان پلیس توانستند 2 نفر از خریدار اموال مسروقه را شناسایی و دستگیر کنند که تمام متهمان به صورت قانونی روانه زندان شدند.

**کشف یک میلیارد و 300 میلیون ریال گوشی

جانشین فرمانده انتظامی استان کردستان از توقیف یک دستگاه خودرو سواری تیبا و کشف یک میلیارد و 300 میلیون ریال گوشی خارجی قاچاق در شهرستان بیجار خبر داد.

سرهنگ جعفر آژنگ گفت: در اجرای رزمایش سراسری مبارزه با قاچاق کالا ، ماموران پلیس آگاهی شهرستان بیجار با اشراف اطلاعاتی موفق به شناسایی خودرو سواری تیبا حامل گوشی خارجی قاچاق در محور ورودی شهرستان شدند .

سرهنگ آژنگ افزود: در بازرسی ماموران پلیس از این خودرو ، 177 دستگاه گوشی خارجی قاچاق که به طرز ماهرانه ای در خودرو جاساز شده بود، کشف شد .

جانشین فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه ارزش گوشی های کشف شده بنا به نظر کارشناسان، یک میلیارد و 300 میلیون ریال برآورد شده است ، افزود: با تشکیل پرونده قضائی ، دو متهم این پرونده به اتهام حمل کالای قاچاق برای سیر مراحل قانونی ، تحویل مراجع قضائی شدند.

**کشف اشیاء عتیقه 3 هزار ساله

فرمانده انتظامی استان گلستان از کشف اشیاء عتیقه با قدمت حدود سه هزار سال در رامیان خبر داد.

سر دار علی اکبر جاویدان گفت: ماموران کلانتری خان ببین رامیان موفق شدند در بازرسی از یک منزل اشیاء عتیقه با قدمتی حدود سه هزار سال را کشف کنند.

وی گفت :این اشیاء که سه کوزه و یک کاسه سفالی را شامل می شود، با حضور کارشناس میراث فرهنگی مورد ارزیابی قرار گرفت و قدمت تاریخی آن تخمین زده شد.

فرمانده انتظامی استان گلستان افزود: چهار متهم در این رابطه دستگیر که با تشکیل پرونده تحویل مقام قضائی شدند.

**ناکامی جاعلان در فروش ملک 110 میلیارد ریالی

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: اعضای باندی که با جعل سند ، قصد فروش ملکی خالی از سکنه به ارزش110 میلیارد ریال را داشتند در عملیات کارآگاهان اداره جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی این فرماندهی دستگیر شدند.

سردار عبدالرضا آقاخانی افزود: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت باندی در زمینه جعل سند برای املاک خالی از سکنه و کلاهبرداری از طریق فروش آنها موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه اعضای این باند مهارت بالایی در تهیه اسناد جعلی داشتند گفت: آنها با پرسه زنی در مناطق بالای شهر اقدام به شناسایی املاک گران قیمت خالی از سکنه کرده و با اطمینان از عدم مراجعه طولانی مدت صاحبان ملک، برای آن سند جعلی تهیه و از این طریق آن را به فروش می رساندند.

این مقام مسئول گفت: سرانجام با تحقیقات گسترده کارآگاهان اعضای این باند سه نفره در حالی که قصد داشتند ملکی گران قیمت واقع در یکی از نقاط بالای شهر اصفهان که دارای ارزشی بالغ بر 110 میلیارد ریال بود را در یکی از بنگاه های معاملات ملکی به فروش برسانند دستگیر و از آنان یک جلد سند بنچاق جعلی نیز کشف شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان دارای سوابق کیفری در زمینه جعل و کلاهبرداری هستند گفت: متهمان با اقرار صریح به بزه انتسابی همراه با پرونده تشکیل شده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شده و با قرار تامین مناسب روانه زندان شدند.

سردار آقاخانی افزود: با تلاش کارآگاهان، صاحبان اصلی این ملک که از چنین اتفاقی بی اطلاع بودند شناسایی شده و در جریان این کلاهبرداری قرار گرفتند.

فرمانده انتظامی استان با هشدار به افرادی که املاک گران قیمت خود را به صورت بلاصاحب رها می کنند، گفت: معمولا زمین ها و املاک گران قیمت رها شده که هیچ گونه اقدامی برای مشخص کردن حدود مالکیت آنها صورت نگرفته مورد طمع جاعلان و کلاهبرداران قرار گرفته و این افراد با شناسایی چنین زمین ها و املاکی سعی می کنند با تهیه سند مجعول، آنها را به فروش برسانند.

این مقام انتظامی بیان داشت: لازم است هر فردی زمین و ملکی خالی از سکنه دارد هرچند وقت یک بار سرکشی از آن داشته باشد و اگر متوجه عملیات ساختمانی و یا هرگونه اقدامی مبنی بر تصرف آن شد پیگیری های قانونی را انجام دهد.

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۶۲۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان