//
کدخبر: ۳۰۴۱۱۱ //

مروری بر چند پرونده‌ جنایی عجیب و باورنکردنی

همه داستان‌های جنایی را نمی‌توان تنها در یک حکم خلاصه کرد. بعضی از پرونده‌های جنایی بسیار پیچیده هستند و به سادگی حل نمی‌شوند.

به گزارش فرتاک نیوز،

داستان‌های جنایی واقعی، بسیار هولناکند. باورش سخت است که این جرایم واقعا اتفاق افتاده اند و بعضی انسان‌ها قادر به انجام چنین اعمالی هستند. در این جا چندتا از این پرونده‌های عجیب و باورنکردنی را مشاهده خواهیم کرد.

۱- مارکوس وسن: شاه خون آشام فرنسو

مارکوس وسن، کسی است که بدترین قتل عام را در فرسنو کالیفرنیا مرتکب شده است. ماجرا از آن جا شروع شد که چند عضو خانواده وسن به خانه او رفتند و خواستار بازگشت فرزندانشان شدند. به این ترتیب، با پلیس تماس گرفته شد تا با میانجی گری، مشکل حضانت بچه‌ها را برطرف کند. اما پلیس به دلیل وحشتناکی نتوانست کاری کند. همه بچه‌ها مرده بودند!

پلیس ادعا کرد صدای شلیک نه گلوله را که از خانه وسن آمده و نه نفر را کشته است را نشنیده است. قربانیان، فرزندان وسن بودند و هر کدام توسط یک گلوله که به چشمان شلیک شده بود، به قتل رسیده بودند.

همچنین ماموران در داخل خانه، تابوت‌های عتیقه پیدا کردند. ظاهرا پس از این که وسن متوجه شده بود قرار است حضانت بچه‌ها را از او بگیرند، به آن‌ها گفته بود خود را برای مرگ آماده کنند. وسن اعتقادات مذهبی شدیدی داشت و حتی با خانواده اش یک فرقه تشکیل داده بود. جزئیات این فرقه بعد‌ها برملا شدند.

وسن در دفاعیه اش اظهار کرد: یکی از دخترانش این قتل‌ها را انجام داده و در آخر خودش را نیز کشته است. DNA دختر وسن نیز روی تفنگ پیدا شد؛ اما این فرضیه مطرح شد که احتمالا وسن او را ترغیب به این کار کرده است.

در نهایت، مارکوس وسن، شاه خون آشام فرقه اش، به ۹ قتل درجه اول محکوم و در سال ۲۰۰۵، حکم اعدام برای او صادر شد.

۲- لوری ولو

پرونده لوری ولو، پرونده بسیار عمیقی است که تا به امروز در حال موشکافی است. ولو در حال حاضر به خاطر عدم موفقیت در برگرداندن دو کودکی که تحت کفالتش بودند، پشت میله‌های زندان است. تایلی رایان و جی جی ولو، از رکسبرگ آیداهو، از ۲۳ سپتامیر ۲۰۱۹ تا به امروز دیده نشده اند. وقتی از ولو در این باره سوال شد، ادعا کرد یکی از بچه‌ها پیش یکی از فامیل هایش در ایالت آریزونا است؛ که البته، بچه آن جا نبود.

ولو به تازگی با چد دیبل، که همسر سابقش به طرز رمزآلودی مرده بود، ازدواج کرده بود. این زوج پس از این که تحت بازجویی قرار گرفتند، آزاد شدند و تنها، جعبه‌ای از اموال بچه‌های گم شده را در اختیار پلیس گذاشتند. آن‌ها در ژانویه ۲۰۲۰ به هاوایی رفتند.

دادگاه حکم کرد که ولو باید تا ۳۰ ژانویه دو کودک را برگرداند؛ اما او موفق به این کار نشد و در نتیجه، پلیس او را بازداشت کرد.

چندین مرگ و تیراندازی نیز به ولو و خانواده اش نسبت داده شده است. در سال ۲۰۱۹، همسر سابق ولو، توسط برادرش به ضرب گلوله به قتل رسیده بود. سپس برادرش در دسامبر مرد. همسر برادرزاده ولو نیز در ماشین، جلو درب خانه اش با گلوله به قتل رسیده بود. بعد‌ها مشخص شد ماشین متعلق به همسر سابق ولو بوده است. علاوه برآن، همسر چد دیبل نیز چند هفته قبل از به قتل رسیدن، مورد حمله قرار گرفته بود.

مکان دو کودک گم شده هم چنان ناشناخته است.

۳- دی دی بلنچارد

در ۱۴ ژوئن ۲۰۱۵، در ایالت میسوری، یک افسر کلانتری به خانه کلادین دی دی بلنچارد که با دخترش، گیبسی رز، زندگی می‌کرد رفت. داخل خانه، افسر دی دی را در حالی پیدا کرد که به خاطر ضربه‌های چاقو مرده بود و دخترش نیز در خانه نبود. گیبسی، نوجوانی بود که به داشتن بیماری‌های مزمنی از جمله سرطان خون، دیستروفی عضلانی و آسیب مغزی شناخته می‌شد.

همسایه‌ها به ماموران درباره پست‌های فیسبوک گیبسی اطلاع دادند. پست‌ها نشان می‌دادند دی دی به قتل رسیده و گیبسی نیز در خطر است. وقتی پلیس گیبسی را همرا نامزدش، گودجان، پیدا کرد، معلوم شد ماجرا پیچیده‌تر از چیزی است که به نظر می‌رسد.

مشخص شد گیبسی بیماری‌هایی که مادرش ادعا می‌کرد را ندارد. او با گودجان آنلاین آشنا شده بود و آن‌ها باهم نقشه کشیده بودند دی دی را بکشند. ظاهرا دی دی با استفاده از سندرم مونشهاوزن (سندرمی که در آن، شخص بیماری‌ای ندارد؛ اما فکر می‌کند بیماری فیزیکی یا روانی دارد)، گیبسی را شکنجه داده و این از این راه سود می‌برده است.

گیبسی به قتل درجه دو و ۱۰ سال زندان محکوم شد. هم چنین گودجان به قتل درجه اول و حبس ابد محکوم شد.

۴- کوری و استیون استینر

در سال ۱۹۷۲، استیون استینر ۷ ساله از مرسد کالیفرنیا دزدیده شد. کنث پارنل استیون را دزدید و سپس ۲۰۰ مایل دورتر از خانه او را اسیر خود کرد. ۷ سال بعد، پارنل دوباره پسری ۵ ساله را دزدید؛ اما استیون این بار طاقت نیاورد و در سن ۱۴ سالگی، همراه با پسربچه فرار کرد و به یک قهرمان تبدیل شد. هرچند، استیون در سال ۱۹۸۹، در سن ۲۴ سالگی بر اثر تصادف با موتورسیکلت فوت کرد.

جالب این جاست که برادر استیون، کوری استینر، بعد‌ها به یک قاتل سریالی تبدیل شد! در سال ۱۹۹۹، کوری ۴ زن را به قتل رساند: کرول ساند، جولی ساند، سیلویا پلوسی و جوی روث آرمسترانگ. قتل‌ها در نزدیکی پارک ملی یوسیمیتی انجام گرفتند. در حال حاضر، کوری منتظر اجرای حکم اعدامش است.

۵- ربکا زاهو

در سال ۲۰۱۱، جنازه ربکا زاهو در عمارت اسپرکلز در کورونادو کالیفرنیا پیدا شد. او در ۱۳ جولای، دقیقا ۲ روز قبل از این که پسر شریک زندگی اش در شرایط وخیم به بیمارستان برده شده بود، به صورت حلق آویز پیدا شد. پسربچه که تحت مراقبت ربکا بود، به صورت اتفاقی مجروح شده و چندی بعد هم فوت کرد.

زاهو در حالی پیدا شد که دست و پاهایش بسته شده بودند. هم چنین روی صورتش، پوزه بند بسته بودند. نزدیک صحنه، این عبارت نوشته شده بود: "ربکا او را نجات داد، آیا او هم می‌تواند ربکا را نجات دهد؟ "

نه مرگ ربکا و نه مرگ پسربچه، هیچ کدام قتل شناخته نشدند. مرگ ربکا، خودکشی اعلام شد. تنها کسی که در زمان مرگ ربکا حضور داشت، برادر نامزدش بود. یک دادگاه محلی، برادر نامزد را قاتل ربکا اعلام کرد؛ اما پرونده به طور رسمی، یک پرونده خودکشی اعلام شد.

۶- لوری اریکا روف

در سال ۲۰۱۰، لوری اریکا کندی روف در شب کریسمس خودکشی کرد. تا ۶ سال پس از خودکشی لوری، هیچ کس نمی‌دانست او در واقع چه کسی بوده است. لوری هویت یک بچه ۲ ساله را که در سال ۱۹۷۱ مرده بود، دزدیده بود. او از گواهی تولد این بچه استفاده کرده بود تا نام خود را تغییر دهد. به این ترتیب، هویت واقعی او حتی برای همسرش نامشخص بود.

پس از این که لوری مرد، مردم شروع به جستجوی وبسایت‌های مختلف کردند تا هویت واقعی او را کشف کنند. سال‌ها بعد، اطلاعات بیشتری درباره هویت او پیدا شد.

۷- روندا هینسون

روندا هینسون ۱۹ ساله، در ۲۲ دسامبر ۱۹۸۱، به یک مهمانی کریسمس رفت. در نیمه شب، او مهمانی را همراه با چندی از دوستانش ترک کرد و ساعت ۱۲:۳۰ شب، وقتی دوستانش را رساند، به سمت خانه خودش حرکت کرد.

ماشین و جنازه روندا، نیم مایل دورتر از خانه اش پیدا شد. او توسط یک گلوله که از بدنه ماشین رد شده و به قلبش اصابت کرده بود، کشته شده بود. آیا او قاتلش را می‌شناخت؟ ظاهرا او به پدرش گفته بود می‌خواهد راجع به موضوعی با او صحبت کند؛ اما این اتفاق هیچ وقت نیفتاده بود. یک شاهد که آن زمان در خیابان بود، ادعا کرد به نظرش چیزی مشکوک بوده است؛ اما در حالت کلی پرونده پیشرفتی نداشته است.

۸- آنجلا ماریا دیاز

این مورد یک پروده قتل نیست؛ اما می‌توانست جان یک انسان بی گناه را بگیرد. آنجلا گزارش داد که همسر سابق نامزدش سعی داشته برای او مزاحمت ایجاد کند و حتی او را تعقیب می‌کرده. زن دو بار دستگیر شد و ۳ ماه را نیز به خاطر کاری که کرده بود، در زندان گذراند.

اما؛ او در واقع هیچ کاری نکرده بود! دیاز در واقع خودش را به جای کس دیگری جا زده و سعی داشت همسر قبلی نامزدش را به زندان بیندازد. او هم چنین جرم‌های دیگری از جمله تظاهر به سرطان داشتن، جعل حاملگی و جعل نسخه پزشک در کارنامه خود داشت. او بخاطر اینکه سعی بر پاپوش درست کردن برای همسر سابق نامزدش را داشت، به ۵ سال زندان محکوم شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۴۱۱۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان