//
کدخبر: ۳۰۳۷۵۹ //

بازداشت پسر تاجر قبل از سفر نوروزی به خارج / آرمین دروغگو بود

تاجر جوان تحصیلکرده قبل از سفر به خارج از کشور در آخرین روز سال 99 به خاطر اعتماد به دوستش راهی زندان شد.

بازداشت پسر تاجر قبل از سفر نوروزی به خارج / آرمین دروغگو بود
به گزارش فرتاک نیوز،

سفر نوروزی جوان تاجر به اروپا در آخرین روز سال 99 به خاطر اعتمادی که به دوستش کرده بود کنسل شد آرزوهای این جوان تاجر همه بر باد رفت و روانه زندان شد.

جوان تاجر که می‌خواست در سفر به آن سوی مرزها قراردادهای میلیاردی ببندد، روانه بازداشتگاه شد.این پسر که در شرکت پدرش نقش اصلی را داشت، چون خدمت سربازی نرفته بود، تن به جعل کارت پایان خدمت داد.

به گزارش رکنا، «کاظم» 28 ساله که در خانواده‌ای پولدار زندگی می‌کند، پس از تمام شدن درسش به بازار رفت و در کنار پدرش شروع به کار کرد.

پسر جوان با گذشت مدتی تصمیم گرفت برای پیشرفت کار به خارج از کشور برود و با چند شرکت خارجی در اروپا برای خرید وسایل خودرو مذاکره کند، اما کاظم برای این کار نیاز به کارت پایان خدمت داشت.

رویاهای پسر پولدار بر باد رفت

کاظم که نمی‌خواست به خدمت سربازی برود، به دنبال راه‌حلی گشت تا بتواند کارتی تهیه کند و از طریق دوستانش با یک مرد که «آرمین» نام دارد، آشنا شد.

کاظم پس از ملاقات با آرمین قرار شد 30 میلیون تومان به وی بدهد تا بعد از یک ماه کارت پایان خدمت پسر جوان آماده شد.

سه هفته از قرار ملاقات گذشت و پسر جوان که 20 میلیون تومان در اختیار آرمین قرار داده بود، منتظر بود تا کارتش را تحویل بگیرد و 10 میلیون تومان دیگر را پرداخت کند.

پسر جوان هر روز با آرمین در تماس بود و قرار شد تا دو روز دیگر کارت به دستش برسد. اول اسفندماه بود که کاظم کارت پایان خدمت را از دست آرمین گرفت و مابقی پول را به وی پرداخت کرد.

پسر جوان با کلی آرزو و اینکه می‌تواند به خارج از کشور برود، با در دست داشتن کارت پایان خدمتش برای گرفتن پاسپورت به پلیس +10 رفت و در همان لحظه نخست که در حال پر کردن مدارک پاسپورتش بود، دستبند پلیس را روی مچ دستانش دید.

کاظم که شوکه شده بود، زمانی که دید ماموران متوجه جعلی بودن کارت پایان خدمت شدند، لب به اعتراف گشود.

وی به ماموران گفت: از زمانی که دیپلم گرفتم، در بازار و کنار پدرم کار می‌کردم تا اینکه تصمیم گرفتم به خارج از کشور بروم و با چند شرکت قرارداد کاری ببندم که برای این کار نیاز به کارت پایان خدمت داشتم.

وی افزود: قصد رفتن به سربازی را نداشتم و به همین خاطر از طریق دوستانم با آرمین که ادعا می‌کرد کارتی معتبر در اختیارم قرار می‌دهد، آشنا شدم.

کارت پایان خدمت جعلی برای جوان تاجر دردسر شد

ماموران با اطلاعات به دست آمده برای ردیابی آرمین وارد عمل شدند و پی بردند چند جوان دیگر نیز طعمه فریبکاری وی قرار گرفته‌اند.

با افزایش پرونده‌های ماموران، آلبوم مجرمان سابقه‌دار را پیش‌روی طعمه‌های جاعل جوان گذاشتند و خیلی زود پی بردند که آرمین همان «یوسف» 30 ساله بود که دو سال قبل با گذراندن دوران محکومیتش به اتهام کلاهبرداری از زندان آزاد شده است.

همین سرنخ کافی بود تا ماموران به مخفیگاه وی در غرب پایتخت بروند و زمانی که برای دستگیری‌اش اقدام کردند، پی بردند یوسف چندی قبل مخفیگاهش را تغییر داده است.

خیلی زود در تجسس‌های فنی و پلیسی مشخص شد که یوسف، در یکی از خیابان‌های شمالی پایتخت زندگی می‌کند.

بدین ترتیب تیم ویژه‌‌ای با تحت‌نظر گرفتن مخفیگاه جاعل حرفه‌ای در اقدامی غافلگیرانه روز 17 اسفندماه موفق به دستگیری وی شدند.

یوسف در بازجویی‌های ابتدایی خود را بی‌گناه می‌دانست، اما وقتی طعمه‌هایش را پیش‌روی خود دید، لب به سخن گشود.

وی در اعترافاتش گفت: با آزادی از زندان مدتی در یک مغازه کار می‌کردم، اما پول خوبی به دست نمی‌آوردم تا اینکه یکی از هم‌سلولی‌هایم سراغم آمد و خواست کارت پایان خدمتی برایش جعل کنم.

چون نمی‌خواستم به زندان بروم، خواسته‌اش را نپذیرفتم، اما بعد از مدتی وقتی دیدم به پول نیاز دارم، با گرفتن پنج میلیون تومان کارش را راه انداختم.

وقتی دیدم می‌توانم با جعل کارت‌های پایان خدمت، پول خوبی به جیب بزنم، چند پیشنهاد دیگر را نیز پذیرفتم و در مدت زمان کوتاهی پول خوبی به دست آوردم و چون احتمال می‌دادم که دوباره دستگیر شوم، خانه‌ام را تغییر دادم و به خیابان‌های بالای شهر که یکی از رویاهایم بود، رفتم.

بنابر این گزارش، طعمه‌های این جاعل حرفه‌ای که خودشان نیز در این پرونده متهم هستند، با سپردن وثیقه آزاد شده‌اند و یوسف با قرار قانونی روانه زندان شد تا تحقیقات بیشتری صورت گیرد.

کارشناسی پرونده

یک مقام پلیسی با هشدار درباره کارت‌های جعلی پایان خدمت و معافیت گفت: با تعویض کارت‌های معافیت و پایان خدمت دیگر جعل کارت‌ها، سخت شده و دیگر کارت‌های قدیمی اعتباری نخواهند داشت و همه متقاضیان تعویض کارت‌های پایان خدمت و معافیت داخل کشور باید به دفاتر پلیس +10 و مشمولان خارج از ایران نیز به نمایندگی‌های ایران در محل اقامت‌شان مراجعه کنند.

وی افزود: مجازات استفاده‌کنندگان از اسناد مجعول با جاعلان برابر است و این افراد از نظر قانون مجرم هستند.

متاسفانه تعداد افراد استفاده‌کننده از اسناد مجعول با جاعلان برابری می‌کند و اگر مردم از مجازات‌های استفاده از اسناد جعلی بااطلاع باشند، این جرایم کاهش می‌یابد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۳۷۵۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان