//
کدخبر: ۳۰۳۱۴۵ //
‍ پس از ۴ ماه صورت گرفت؛

بازگشایی گردنه تته در محور پاوه به مریوان

گردنه تته محور پاوه به مریوان پس از چهار باز گشایی شد.

بازگشایی گردنه تته در محور پاوه به مریوان
به گزارش فرتاک نیوز،

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: گردنه برفگیر تته در محور پاوه به مریوان پس از ۴ ماه به علت بارش برف سنگین، کولاک شدید، خطر سقوط بهمن، خطر ریزش کوه، مه شدید و عدم دید کافی برای رانندگی مسدود می‌شود و با تلاش بی وقفه نیرو‌های راهداری بازگشایی شد.

WhatsApp Image 2021-03-15 at 20.47.04

 مهندس فریبرز کرمی گفت: طول گردنه تته ۲۱ کیلومتر است که ۱۷ کیلومتر از این مسیر در حوزه راهداری شهرستان پاوه و ۴ کیلومتر در حوزه راهداری استان کردستان قرار دارد.

کرمی افزود: حجم عملیات برف روبی این محور ۲۵۰ هزار متر مکعب بوده است، و این محور با ۴ دستگاه ماشین آلات سنگین و ۶ نیروی راهداری بدون وقفه در ۱۰ روز انجام شده است.

کرمی عنوان کرد: معمولا در تمام فصل سرما این گردنه مسدود می‌ماند و مسیر جایگزینی از سمت روستای هجیج ،روستای بلبر ،  بخش هورامان  برای تردد از پاوه به مریوان در نظر گرفته می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در ایامی که برف سنگین باشد گاهی ارتفاع برف در گردنه تته به بیش از پنج متر هم می‌رسد، اظهار کرد: در این شرایط با هدف جلوگیری از بروز هرگونه حادثه یا مشکل این گردنه بازگشایی نمی‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۳۱۴۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان