//
کدخبر: ۳۰۱۹۶۵ //

حمید صفت محاکمه شد / او قصاص می شود؟! + عکس دادگاه امروز

خواننده رپ به اتهام قتل پدر خوانده‌اش در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد.اما ادامه جلسه به خاطر طولانی شدن قرائت کیفرخواست به روز دوشنبه موکول شد.

حمید صفت محاکمه شد / او قصاص می شود؟! + عکس دادگاه امروز
به گزارش فرتاک نیوز،

حمیدصفت رپر معروف ایرانی چگونه پدرخوانده اش را به قتل رساند ؟

دادگاه حمید صفت

رسیدگی به این پرونده از بیست و چهارم مرداد ماه سال 96 و به‌ دنبال درگیری حمید صفت،رپر ایرانی با ناپدری‌اش آغاز شد. مرد 66 ساله به نام هوشنگ که به بیمارستان منتقل شده بود سه روز بعد تسلیم مرگ شد و رپر ایرانی بازداشت شد.

وی در تشریح جزییات درگیری گفت: آن روز با ناپدری ام درگیر شدم و یک گلدان برداشتم و به دیوار کوبیدم تا او را بترسانم. بعد به سمتش رفتم و ضربه‌ای به‌صورتش زدم .همان موقع همسایه‌ها با شنیدن صدای دعوا مقابل خانه مان آمدند و دعوا تمام شد. من همراه مادرم خانه را ترک کردیم و یک ساعت بعد وقتی به خانه برگشتیم با ناپدری ام روبه رو شدیم که بیهوش بود. ما او را به بیمارستان رساندیم اما او جان سپرد.

کارشناسان پزشکی قانونی در تحقیقات اولیه علت مرگ را خونریزی و آسیب مغزی بر اثر اصابت جسم سخت به سرش اعلام کردند.

اما رپر معروف منکر قتل عمدی شد و گفت: من ضربه ای به سر هوشنگ نزدم و اصلاً قصد کشتن او را نداشتم. فقط می‌خواستم او را بترسانم که مادرم را مورد ضرب‌وشتم قرار ندهد. احتمال می‌دهم سر هوشنگ حین کشمکش با من به دیوار یا کمد کنار مبل برخورد کرده باشد، چون هوشنگ تقلا می‌کرد که مادرم را کنار بزند و با من درگیر شود.

حمید صفت پدرخوانده اش را به قتل رساند

کشمکش در نظریه کارشناسان پزشکی قانونی درباره قتل حمیدصفت

با اعتراض اولیای دم و متهم به نظریه پزشکی قانونی پرونده چندین بار به کمیسیون‌ پزشکی قانونی فرستاده شد. وقتی کارشناسان اعلام کردند اقدام حمیدصفت درصدی از علت مرگ ناپدری اش است و عامل اصلی مرگ نبوده وی با وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

با اعتراض اولیای دم به آزادی وی این بار پرونده به کمیسیون ۱۱ نفره پزشکی قانونی فرستاده شد و برای برطرف‌ شدن ابهامات، بازپرس رسیدگی کننده به پرونده در دادسرای جنایی تهران ،دستور تشکیل هیأت ۱۱ نفر متخصصان پزشکی قانونی را صادر کرد.

هیأت 11نفره پزشکی در دادسرای جنایی تهران حاضر شدند و در جلسه تحقیق از حمید صفت دفاعیات وی را شنیدند.

با تکمیل تحقیقات، با توجه به نظریه کمیسیون پزشکی و طبق ماده ۲۹۰ قانون مجازات اسلامی مبنی بر اینکه اگر کسی آگاهی داشته باشد که فرد بیمار است، با او درگیر شود، گرچه عمل نوعاً کشنده نباشد، او مرتکب قتل عمد شده است، کیفرخواست رپر معروف به اتهام قتل عمد صادر شد.

به این ترتیب رحمیدصفت روانه زندان شد و در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد.

در جلسه دادگاه حمید صفت چه گذشت؟

در جلسه دادگاه که بدون حضور رئیس دادگاه و با حضور دو قاضی مستشار محمد جواد حسینی زاده و حسن ابراهیمی برگزار شد ،اختیاری ،نماینده دادستان به قرائت کیفرخواست پرداخت که از ساعت 9:50 تا 12:30 طول کشید.

وی در ابتدا به تشریح پرونده شخصیتی متهم پرداخت و گفت: حمیدرضا امیر صفت معروف به حمید صفت که با قرار وثیقه آزاد است ۲۷ سال دارد و دارای یک خواهر و دو برادر است که رابطه خوبی با آنها دارد .

وی سپس به تشریح اختلاف میان حمید صفت و ناپدری اش پرداخت و گفت :مادر حمید به نام مهناز از مدت‌ها قبل با همسرش اختلاف داشته .متهم می گوید هوشنگ بارها مادرش را کتک زده و به همین خاطر مهناز قصد جدایی از وی را داشته است . آن روز برادر حمید که مقیم آمریکاست با او تماس گرفته و گفته مادرش ناراحت بوده و از شوهرش گلایه کرده است .برادر حمید از او خواسته تا با مادرش صحبت کند .متهم می گوید شب قبل مادرم از کشور آلمان میهمان داشت و از من ماشین خواسته بود تا میهمانها را به فرودگاه برساند. اما من آن شب ماشینی در اختیار نداشتم.به همین خاطر ظهر روز بعد به خانه مادرم رفتم تا لباس هایم بردارم .اما متوجه شدم شب قبل هوشنگ با مادرم درگیر شده و مادرم را مقابل چشمان میهمانان کتک زده است .من از شنیدن این ماجرا عصبانی شدم و با هوشنگ درگیری لفظی پیدا کردم .

نماینده دادستان ادامه داد :متهم می گوید دعوا میان من و هوشنگ بالا گرفت .او می‌خواست به آشپزخانه برود و چاقو بردارد که دستش را گرفتم .من برای ترساندن او گلدانی را شکستم و ما با هم درگیر شدیم . من با دست به سرش ضربه زدم اما شی در دست نداشتم که به سر او ضربه وارد کند.

نماینده دادستان در ادامه به نوع دو نکته اساسی اشاره کرد و گفت :در کمیسیون های ۹ و ۱۱ نفره پزشکی قانونی که متهم به نظر کارشناسان اعتراض داشته موضوع غیر قانونی وجود دارد. در آن کمیسیون ها متهم دو پزشک را با خود به کمیسیون آورده و برای اظهارنظر معرفی کرده بود .این در حالی است که هیئت پزشکی قانونی باید پزشکان معتمد خود را در کمیسیون حاضر کند و آنجا محیطی برای اظهار نظر پزشکان غریبه وجود ندارد. متهم سعی داشته اظهار نظر کمیسیون پزشکی قانونی را به سمت غیرقانونی بردن پیش ببرد .

اختیاری گفت: دومین نکته این است که حمید صفت مدعی است هنگامی که هوشنگ را به بیمارستان رساندیم در بیمارستان سه قرص به او خورانده شد که قرص ها در مرگ او موثر بوده‌اند.او می گوید گر این سه قرص همزمان به یک فرد خورانده شود موجب مرگ او می شود.اما در تحقیقات روشن شد این موضوع صحت ندارد .ما متوجه شدیم در بیمارستان تنها دو قرص مورد تایید به هوشنگ خورانده شده است. اما حمید همچنان تاکید دارد خورانده شدن قرص ها در مرگ هوشنگ موثر بوده است.

نماینده دادستان سپس به درخواست اولیای‌دم اشاره کرد و گفت :هوشنگ پیشتر سه همسر داشته است که دو نفر از آنها مقیم خارج از کشور بوده اند و هوشنگ درخواست طلاق دو همسر قبلی اش را مطرح کرده و آنها را طلاق داده بود.دو همسر قبلی به خواست هوشنگ آشنایی آنها را طلاق داده است است حمید مدعی است قربانی بدخلق بوده و بارها مادرش را کتک زده است اما بررسی‌ها نشان می دهد قربانی با دو همسر سابقش رابطه خوبی داشته و حتی برای یکی از آنها که در آلمان ساکن است قبری در ایران خریدهو این موضوع نشان دهنده رابطه خوب میان آنهاست.

اختیاری در پایان گفت: قربانی دو پسر و یک دختر دارد که همگی مقیم خارج هستند و همه درخواست قصاص را مطرح کرده‌اند .یکی از فرزندان مقتول به نام سهیل مدعی است مادر مهناز در تلاش بوده تا وصیتنامه هوشنگ را جلب کند و به نظر می‌رسد اختلاف بین مقتول و همسرش اختلاف مادی بر سر ساخت و ساز یک ملک بوده ،چرا که هوشنگ ،مهناز و یکی از دوستانش بر سر ملکی با هم شریک بوده اند .اکنون با توجه به درخواست اولیای دم و وصی آنها برای حمید درخواست قصاص دارم.

با پایان قرائت کیفرخواست ،ادامه جلسه به روز دوشنبه موکول شد و عزیزمحمدی و قزلباش که وکلای متهم بودندو به خاطر طولانی شدن قرائت کیفرخواست به این موضوع اعتراض داشتند ، به سرعت جلسه دادگاه را ترک کردند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: رکنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۱۹۶۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان