//
کدخبر: ۲۷۳۳۰۸ //

کلاهبرداری با سایت دیوار با پیش‌فروش بلیت هواپیما به مناسبت عید غدیر

رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: فردی که با درج آگهی پیش‌فروش ویژه بلیت تخفیف‌دار هواپیما به مناسبت عید غیر در فضای مجازی از شهروندان کلاهبرداری می‌‌کرد، توسط کارشناسان پلیس فتا استان، شناسایی و دستگیر شد.

کلاهبرداری با سایت دیوار با پیش‌فروش بلیت هواپیما به مناسبت عید غدیر

رئیس پلیس فتای استان اصفهان اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی در سایت دیوار مبلغ 5 میلیون ریال بابت پیش‌فروش بلیت هواپیما از وی کلاه‌برداری کرده است، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

به گزارش فرتاک نیوز و  به نقل از پایگاه خبری پلیس،  سید مصطفی مرتضوی عنوان کرد: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد، شاکی در سایت دیوار با آگهی پیش‌فروش بلیت تخفیف‌دار هواپیما به مناسبت عید غدیر مواجه شده که جهت خرید با فروشنده تماس وجه آن را واریز کرده اما  نه تنها بلیت دریافت نکرده است بلکه  فروشنده  از پاسخگویی به تماس وی امتناع کرده است.

وی افزود: کارشناسان پس از اظهارات شاکی با بررسی‌های فنی و تخصصی در فضای مجازی، متهم را دستگیر و برای انجام اقدامات قانونی تحویل مراجع قضایی دادند.

مرتضوی در پایان توصیه کرد: شهروندان برای خرید یا پیش‌خرید بلیت حتی‌الامکان به دفاتر هواپیمایی مراجعه کنند و از خرید اینترنتی از سایت‌های متفرقه و فاقد مجوز یا شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند، همچنین برخی تبلیغات که در فضای مجازی با عناوین بلیت تخفیف‌دار، لحظه آخری، تورهای گردشگری سریع و ارزان و... منتشر می‌شود به‌منظور کلاه‌برداری بوده و شهروندان باید صرفاً از طریق شرکت‌های هواپیمایی و نمایندگان فروش این شرکت‌ها درخواست خدمات نمایند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان از شهروندان در خواست کرد در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی با ما در میان بگذارند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۳۳۰۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان