//
کدخبر: ۲۶۸۰۵۱ //

اعدام برای روح الله زم/یک سال و نیم حبس برای فریبا عادلخواه

سخنگوی قوه قضاییه گفت: فریبا عادلخواه به 5 سال حبس و روح الله زم به اعدام و حبس محکوم شد.

اعدام برای روح الله زم/یک سال و نیم حبس برای فریبا عادلخواه
به گزارش فرتاک نیوز،

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه، در بیست و هشتمین نشست خبری که امروز سه شنبه برگزار شد گفت: گرچه ایام هفته قوه قضائیه سپری شد وظیفه دارم یاد شهید مظلوم آیت الله بهشتی و یاران ایشان و همه شهدا و امام عظیم الشان انقلاب را گرامی بدارم و بار دیگر این هفته را به همکاران خدوم خود تبریک عرض کنم.

اسماعیلی افزود: خدای بزرگ را شاکریم که در هفته قوه قضائیه به لطف خداوند هم از افکار عمومی و هم در کلام رهبری معظم امتیاز مناسب و نمره قبولی کسب کردیم. نمره قبولی، مر خستگی همه تلاش های انجام شده را از جسم و روح همکاران ما خارج کرد. ان شاالله در ادامه مسیر تحول مصمم تر از گذشته قدم برخواهیم داشت. ضمن احترام به مدیران گذشته باید اعلام کنم که برابر گزارشات هم در عملکرد سال گذشته و هم در ویژه برنامه های قوه قضائیه تفاوت های بسیاری را شاهد بودیم. مردم و مسئولین نشانه های تحول را مشاهده کردند.

سخنگوی قوه قضائیه بیان کرد: در هفته قوه قضائیه به صرف برنامه های نمادین نپرداختیم بلکه سمت و سوی هفته قوه قضائیه نماد پرداختن به مشکلات مردم و در یک جمله این هفته نیز برای ما هفته کار و تلاش بود. شروع هفته قوه قضائیه با زیارت مرقد امام و مزار شهید بهشتی آغاز شد. بهره برداری از بیش از 30 سامانه جدید، حضور اعضای شورای عالی و مدیران استانی در واحدهای قضائی با هدف دیدار با همکاران و انجام ملاقات مردمی از دیگر برنامه های ما بود. 350 هیات در سراسر کشور به واحدهای قضائی فرستاده شدند و بیش از 4 هزار دیدار با مردم صورت گرفت.

او ادامه داد: بازدید مدیران عالی و استانی از واحدهای تولیدی و صنعتی در روز سه شنبه و در جهت برنامه قوه قضائیه در حمایت از تولید از دیگر برنامه های بود. 273 بازدید در روز سه شنبه از واحدهای تولیدی صورت گرفت. همچنین حضور در منزل شهدای قوه قضائیه که عضو قوه بوده اند از دیگر ویژه برنامه های ما بود. در منزل بیش از 300 شهید و جانباز نیروی اعزامی داشتیم. برگزاری جلسات داخلی مدیران عالی با پرسنل و همکاران جدید، دیدار کارداران و سفیران با رئیس ستاد امور خارجه قوه قضائیه و رئیس سازمان زندانها از دیگر برنامه های بود. در این نشست برنامه های قوه قضائیه در زمینه حقوق بشر تشریح شد و مورد استقبال قرار گرفت.

اسماعیلی گفت: نشست مسئولان قضائی با خانواده شهدای هواپیمای اوکراینی نیز صورت گرفت و اکثر آنها با رضایت و تشکر، جلسه را به پایان بردند. شاه بیت هفته قوه قضائیه حمایت مقام معظم رهبری و دیدار ایشان با اهالی قوه قضائیه بود که مایه مباهات و خرسندی ما شد. عنایت رهبری به قوه قضائیه و تایید ایشان موهبت بود. یکی دی گر از برنامه های هفته قوه قضائیه حضور مدیران ارشد در صدا و سیما و رسانه ها بود. از صدا و سیما که پوشش خوبی از برنامه ها دادند و دیگر رسانه ها تشکر می کنم.

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به دو محور قوه قضائیه بیان کرد: برگزاری دادگاه های علنی از مسیرهای قوه قضائیه است ما از این برنامه رویگردان نخواهیم شد و از قطع ید کرونایی فساد باز نخواهیم نشست. هدف نظام قضائی تحقق عدالت و عاری شدن کشور از هرگونه فساد است. ما برای از بین بردن فساد در جامعه نیازمند اجماع ملی و تکمیل زنجیره مبارزه با فساد در زمینه پیشگیری از فساد هستیم امیدواریم این زنجیره تحقق یابد.

اسماعیلی افزود: ما در مبارزه با فساد در پی آن هستیم که قوانینمان بازدارنده باشد و در پی استرداد اموال غارت شده هستیم. در خرداد 1399 تنها در یک پرونده 12 هزار میلیارد تومان از بدهی های گروه فلاحتی به بانک استرداد شد. در حوزه های دیگر ما به دنبال تکمیل حمایت از واحدهای تولیدی هستیم. در حمایت از تولید خوشحالیم که اعلام کنیم که حلقه اول را در این زمینه به دست گرفته ایم.

سخنگوی قوه قضائیه در خصوص افزایش 20 تا 25 درصدی اجاره بها گفت: بارها اعلام کرده‌ایم در شرایط فعلی کشور نیازمند تصمیماتی برای تنظیم بازار در حوزه های مختلف هستیم. معتقدیم با انجام وظایف نهادهای متولی می توان از افسارگسیختگی قیمت ها در بخش های مختلف جلوگیری کرد. به همکاران خود اعلام می کنیم پرونده های استیصال مستاجران را در نظر بگیرند. توصیه میکنیم اگر پرونده ای تشکیل شد در ارتباط با تخلیه واحد مسکونی یا افزایش اجاره بها، سیاست های قوه قضائیه و وضعیت روز را مد نظر قرار دهند.

آخرین وضعیت رسیدگی به کارگران آذراب

او درباره آخرین وضعیت رسیدگی به کارگران آذراب گفت: ما اعتراض کارگران را به رسمیت می شناسیم اما این اعتراضات باید در چارچوب قانونی باشد. باید مطالبات جامعه کارگری ما برآورده شود. ما شاهد رفتارهایی بودیم که در جریان اعتراضات نظم عمومی کشور هم مختل شد. در رابطه با کارگران آذراب فضای رسانه ای شکل گرفت چرا که دادنامه قطعی نبود. دادگاه تجدید نظر استان مرکزی رای قبلی را نقض کرده و در رابطه با کارگران اعلام برائت شده است.

یک سال و نیم حبس برای فریبا عادلخواه

اسماعیلی در رابطه با پرونده فریبا عادلخواه گفت: قبلا اشاره کرده بودم که دادگاه بدوی ما قبلا در رابطه با خانم فریبا عادلخواده رای صادر کرده این رای به دادگاه تجدیدنظر رفت. دادگاه تجدیدنظر رای دادگاه را تایید کرد. او به لحاظ ارتکاب جرائم امنیتی به تحمل سال حبس محکوم شده است و بابت جرم دیگر به 1 سال و نیم حبس محکوم شده اند که برابر قانون اشد مجازات اجرا خواهد شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۸۰۵۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان