//
کدخبر: ۲۶۲۹۴۳ //

آغاز مبارزه با شیوع ملخ‌های شاخه بلند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با اشاره به حمله ملخ‌های شاخه بلند به مزارع استان البرز، گفت: اقدامات تعریف شده ای در قالب مبارزه به این نوع آفت مزارع در دستور کار قرار گرفته است.

آغاز مبارزه با شیوع ملخ‌های شاخه بلند
به گزارش فرتاک نیوز،

محمدرضا فلاح نژاد، مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار، با اشاره به اینکه گزارشات مردمی حاکی از طغیان گونه ای از ملخ بومی  در اراضی ملی روستای دروان بعد از تغییرات اقلیمی  است، گفت: پس از هماهنگی واحد گیاه پزشکی اداره کل منابع طبیعی با بخشداری مرکزی کرج و دهیاری روستای مزبور و شرکت پیمانکار حوزه آبخیز مربوطه، در اسرع وقت تیم مبارزه با ملخ تشکیل و به اراضی ملی روستای موصوف عازم شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با بیان اینکه این نوع ملخ از نوع شاخک بلند به اسم اُوارو ویستیا است، افزود: با توجه به وسعت مراتع روستا و ممنوعیت مبارزه شیمیایی در مراتع و امکانات و گزینه‌های محدود جهت انجام عملیات مبارزه، برنامه نهایی تهیه و اجرا شد.

فلاح نژاد بیان کرد: از جمله اقداماتی که در راستای مبارزه با این نوع خشرات موزی در نظر گرفته شده است استفاده از حفر کانال و کارگذاشتن تله نوری بسته است که با آموزش این روش به بهره برداران ادامه عملیات مبارزه بر عهده آن‌ها قرارداده می‌شود.

وی اضافه کرد: مقرر شد در خصوص گزارش دهی کلیه اخبار و حوادث در استان از منظر وضعیت بحرانی  براساس فعالیت حوزه‌های تخصصی و شرح وظایف قانونی دستگاه‌ها ضمن انعکاس به موقع به اداره کل مدیریت بحران استان، با اصحاب رسانه به جهت تنویر افکارعمومی و آگاه سازی مردم مبنی بر نحوه عمل اقدام شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با اشاره به اینکه سازمان جهاد کشاورزی استان رصد مداوم مزارع استان را در دستور کار خود قرار داده ، اعلام کرد: همچنین مقرر شد با استفاده از ظرفیت‌ دهیاران در چهارچوب قوانین و مقررات مربوطه اقدامات پیشگیرانه و مقابله ای را تا عادی شدن وضعیت داشته باشیم.

فلاح نژاد با اشاره به اینکه تمامی دستگاه‌های مربوطه موظف به ازدیاد و جلوگیری از حمله ملخ‌ها به مراتع و مزارع  هستند، تصریح کرد: همچنین بهره گیری از روش نوین سازمان محیط زیست برای مقابله با این نوع حشرات در دستور کار قرار گرفته است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۲۹۴۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان