//
کدخبر: ۲۶۰۹۲۶ //

کلاهبردار «باهوش» به دام پلیس افتاد

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از دستگیری کلاهبردار حرفه ای با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی "گیلانغرب" خبر داد و گفت: با به دام افتادن این فرد مبلغ 44 میلیارد و 500 میلیون ریال کلاهبرداری که انجام داده بود نیز کشف شد.

کلاهبردار «باهوش» به دام پلیس افتاد

به گزارش فرتاک نیوز،  سردار علی اکبر جاویدان در جمع خبرنگاران در خصوص این خبر، اظهار داشت: اخیرا فردی با مراجعه به پلیس آگاهی «گیلانغرب» عنوان کرد در حالی که قصد فروش مقدار زیادی طلا داشته مورد کلاهبرداری 500 میلیون ریالی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این فرد درخصوص چگونگی کلاهبرداری از وی نیز اعلام کرد: پس از انتشار آگهی فروش طلاهایش در شبکه های مجازی، شخصی با وی تماس و پس از توافق بر سر قیمت، اقدام به دریافت طلاهای وی کرده است.

سردار جاویدان گفت: این فرد سپس با ورود به یک برنامه جعلی و از طریق شماره شبا، مبلغ مورد نظر را به ظاهر به حساب صاحب طلاجات واریز و رسید انتقال وجه را نیز به وی تحویل و سپس به سرعت شهرستان را ترک می کند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: فروشنده طلا صبح روز بعد که برای دریافت وجه به بانک مراجعه می‌کند، متوجه می‌شود هیچ پولی به حساب وی واریز نشده و تمامی نقل و انتقالات عصر روز گذشته جعلی بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به حرفه ای بودن فرد کلاهبردار و اینکه هیچ ردی از خود به جا نگذاشته بود، کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان «گیلانغرب» با توجه به اطلاعاتی که فروشنده طلاها در اختیار آنها قرار داد تحقیقات گسترده خود را برای رد یابی فرد کلاهبردار آغاز و موفق به شناسایی وی در حوالی میدان مرکزی شهرستان کرمانشاه شدند.

سردار جاویدان تصریح کرد: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به سرعت وارد عمل شده و پس از توقیف خودروی پرادویی که سوار بر آن بود، وی را دستگیر و به مقر پلیس منتقل کردند.

این مقام بلندپایه انتظامی افزود: متهم علی رغم اینکه در تحقیقات اولیه منکر موضوع شد اما در ادامه ناچار لب به اعتراف گشود و به کلاهبرداری و سرقت طلاجات فرد شاکی در «گیلانغرب» اعتراف کرد.

وی گفت: همچنین در استعلام صورت گرفته از خودروی پرادو نیز مشخص شد این کلاهبردار حرفه ای، خودروی مذکور را به همان روش سرقت طلا از خانمی در شهرستان «پرند» استان تهران مورد سرقت قرار داده است.

سردار جاویدان ادامه داد: علاوه بر آن و برابر نیابت‌های ارسالی از دیگر مراجع قضائی و استان‌های همجوار متهم علاوه بر این 2 مورد، مبلغ 38 میلیارد ریال دیگر نیز کلاهبرداری و جعل اسناد داشته است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در پایان گفت: کلاهبردار حرفه ای دستگیر شده که مدت ها تحت تعقیب قرار داشت در اختیار دستگاه قضائی قرار گرفته است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۰۹۲۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان