//
کدخبر: ۲۵۹۲۱۹ //

۶۵ همدانی بر اثر مصرف الکل مسموم شدن

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان همدان گفت: ۶۵ نفر از شهروندان همدانی از ابتدای اسفندماه سال گذشته تاکنون بر اثر مصرف الکل صنعتی مسموم شده اند.

65 همدانی بر اثر مصرف الکل مسموم شدن
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر حبیب معصومی در گفت‌وگو با خبرنگار، درباره وضعیت مسمومیت های الکلی در استان اظهار کرد: از ابتدای اسفندماه سال ۹۸ تا امروز ۶۵ نفر به علت مسمومیت با اتانول و متانول به مراکز درمانی استان مراجعه کرده اند.

وی با بیان اینکه در پی شیوع کروناویروس در ایران و شایعه تأثیر مصرف الکل بر مقابله با این ویروس، متأسفانه چهار نفر در همدان بر اثر مسمومیت الکلی جان خود را از دست دادند، افزود: ۶۱ نفر از مراجعه کنندگان مسمومیت های الکلی به بیمارستان های استان همدان ترخیص شدند.

معصومی با بیان اینکه ۶۱ نفر از این افراد به علت استفاده از اتانول و چهار نفر به علت استفاده از متانول مسموم شده بودند، خاطرنشان کرد: مصرف الکل متانول و یا همان الکلی که در محلول های ضدعفونی استفاده می شود، بسیار سمی است و استفاده از آن اثر منفی دارد و فرد گرفتار عوارض چشمی از جمله تاری دید، کاهش بینایی و کوری دائمی شده و در مواردی حتی فرد آسیب مغزی دیده و دچار کاهش سطح هوشیاری، کما و مرگ شده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی همدان با بیان اینکه شهرستان همدان با ۳۴ نفر، ملایر ۱۴ نفر و نهاوند با ۶ نفر بیشترین آمار مسمومیت الکلی را به خود اختصاص داده اند، از مردم درخواست کرد که با مراقبت بیشتر و پرهیز از انجام رفتارهای غلط بی پایه و اساس از بروز سایر بیماری ها و افزایش فشارکاری در اورژانس و مراکز درمانی پیشگیری کنند.

معصومی همچنین از مردم خواست به توصیه های پزشکی برای مقابله با کرونا که از طریق رسانه های رسمی اعلام می شود، توجه کنند و گفت: بهترین راه پیشگیری از ابتلا به کرونا رعایت فاصله اجتماعی، شستشوی مرتب دست ها و استفاده از ماسک و دستکش در زمان ارتباط با محیط بیرون از خانه است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۹۲۱۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان