//
کدخبر: ۲۵۷ //

اولین تلفات انسانی ناشی از آنفلوآنزای پرندگان در چین

شیوع بیماری آنفلوآنزای پرندگان در برخی نواحی کشور چین در زمستان سالجاری، تاکنون به مرگ دو 2 نفر منجر شد تا اولین تلفات انسانی ناشی از این بیماری در این کشور ثبت شود

اولین تلفات انسانی ناشی از آنفلوآنزای پرندگان در چین

بر اساس اخبار منتشر شده مقامات وزارت بهداشت چین، تاکنون هفت نفر در این کشور به ویروس «اچ ۷ ان ۹» مبتلا شده اند که سرنوشت 2 نفر از آنان به مرگ منتهی شده است.

گزارش ها حاکیست، در منطقه خودمختار سین کیانگ در شمال غرب چین نیز تاکنون بر اثر شیوع این بیماری بیش از ۵۵ هزار قطعه پرنده از بین برده شده اند.

از ماه اکتبر (مهر - آبان) امسال که اعلام شد بیماری به چین رخنه کرده است تاکنون مسئولان وزارت کشاورزی این کشور ۱۷۰ هزار قطعه پرنده را نابود کرده اند.

‌همزمان اعلام شده است که در شهر «ووشی» در استان جیانگسو در جنوب شرق چین نیز تجارت پرندگان زنده متوقف شده است.

به دلیل نگرانی از شیوع گسترده بیماری آنفلوآنزای پرندگان و ویروس آن در این شهر و افزایش انتقادهادی مردمی، مسئولان فورا خرید و فروش پرندگان زنده را متوقف کرده اند.

پیشتر و در روز یکشنبه گذشته مسئولان شهر «سوجو» در همین استان چین نیز اعلام کرده بودند که به دلیل جلوگیری از شیوع گسترده این بیماری، خرید و فروش پرندگان زنده متوقف شده است.

به همین خاطر بازارهای خرید و فروش این پرندگان از فعالیت باز ایستاده اند و پلیس خودروهایی را که حامل پرندگان زنده هستند را ‌متوقف می کند.

منطقه هنگ‌کنگ نیز از کشته شدن یک نفر بر اثر این بیماری خبر داده و مقامات بهداشتی ماکائو چین هم اعلام کرده اند که یک نفر از اهالی این منطقه به ویروس H7N9 مبتلا شده و هم اکنون در بیمارستان بستری است.

سخنگوی وزارت بهداشت چین نیز در سخنانی اظهار داشت: در حال حاضر قضاوت کارشناسان این است که شمار اندکی از افراد به این ویروس مبتلا شده‌اند، اما اگر معلوم شود شیوع گسترده‌ای وجود دارد، واکنش مقامات بهداشتی متفاوت خواهد بود.

این در حالیست که وزارت کشاورزی چین می گوید در ۲ ماه گذشته بیش از ۱۱۰ هزار قطعه طیور به دنبال شیوع آنفلوآنزای پرندگان معدوم شده‌اند.

آخرین شیوع عمده آنفلوآنزای پرندگان در کشور چین که از اواخر سال ۲۰۱۳ تا اوایل سال ۲۰۱۴ طول کشید، به مرگ ۳۶ نفر و خسارت بیش از ۶ میلیارد دلاری بخش کشاورزی منجر شد.

به گفته سازمان بهداشت جهانی، ویروس آنفلوآنزای پرندگان به‌ سادگی از شخصی به شخص دیگر منتقل نمی‌شود و واگیر پایدار انسان به انسان آن گزارش نشده است. خطر در این است که چنین ویروس‌هایی طوری جهش ژنتیکی پیدا کنند که توانایی بالقوه‌شان برای ایجاد پاندمی افزایش یابد.

 

منبع: ایران آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان