//
کدخبر: ۲۵۱۰۲۳ //

فوت ۷۰ البرزی در اثر مسمومیت الکلی/۱۵ نفر جان باختند

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استات البرز با بیان اینکه مصرف مشروبات الکلی، 15نفر را به کام مرگ کشاند، گفت: نتیجه مصرف مشروبات الکلی تقلبی چیزی جز کوری ، نارسایی کلیوی و مرگ نیست.

فوت 70 البرزی در اثر مسمومیت الکلی/15 نفر جان باختند

به گزارش فرتاک نیوز، مهرداد بابایی، رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز امروز و گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: متأسفانه شاهدیم که این روزها شیوع کرونا ویروس و ترس و تشویش ذهنی ایجاد شده در مردم ، زمینه را برای افراد  فرصت طلب و سودجو فراهم کرده است.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استا البرز، افزود: در این شرایط که مردم برای نجات از نگرانی و سردرگمی به گروه‌ها و کانال‌های مجازی اقبال بیشتری دارند به انحای مختلف و با اهداف پلید، آسیب‌هایی سنگین تر و گاه جبران ناپذیرتر از بیماری کرونا ویروس به مردم وارد می‌کنند.

 

بابایی ادامه داد: این افراد شیاد و فرصت طلب به اضافه کردن مواد سفید کننده مثل وایتکس به الکل متیلیک که منشاء صنعتی و سمی دارد، آن را به ماده ای بیرنگ تبدیل کرده و به جای اتانول به فروش میرسانند که نتیجه خوردن این ماده سمی باعث کوری ، نارسایی کلیوی و در نهایت مرگ خواهد شد.

وی گفت: متأسفانه در اسفند ماه جاری و بحران شیوع کرونا ویروس در سطح کشور، موضوع مصرف الکل توسط بعضی از افراد نا آگاه و فریب خورده ، منجر به ایجاد مسمومیت‌های شدید در استان‌های مختلف کشور شده و در استان البرز نیز تا به امروز 70 نفر دچار مسمومیت با متانول ( الکل متیلیک ) شده‌اند که از این تعدا 55 نفر در بیمارستان‌های استان بستری و تحت درمان های ویژه و حفظ حیات هستند و متأسفانه 15 نفر نیز جان خود را ازدست داده‌اند.

بابایی گفت: راه‌های ورود کرونا ویروس به بدن، مخاطات تنفسی ( بینی ، نای و سلولهای ریه ) دهان و چشم‌ها هستند و لذا مصرف مشروبات الکلی و ورود آن به معده، در از بین بردن ویروس کرونا هیچ تأثیری نخواهد داشت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۱۰۲۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان