//
کدخبر: ۲۴۵۸۱۹ //

قطور در اثر زلزله ۶۰ بار لرزید/تداوم زمین لرزه ها

مدیریت بحران آذربایجان غربی از وقوع بیش از ۶۰ زمین لرزه و پس لرزه در منطقه قطور خوی طی امروز یکشنبه چهارم اسفندماه و تداوم پس لرزه ها خبر داد.

قطور در اثر زلزله ۶۰ بار لرزید/تداوم زمین لرزه ها
به گزارش فرتاک نیوز،

امیرعباس جعفری با بیان اینکه از ساعت ۹ و ۲۳ دقیقه امروز تاکنون بیش از ۶۰ زمین لرزه در منطقه قطور خوی بین ۲.۵ تا ۵.۹ ریشتر رخ داده است افزود: پس لرزه‌ها در این منطقه تداوم دارد.

وی با بیان اینکه با وجود وقوع دو زمین لرزه بزرگ ۵.۷ و ۵.۹ ریشتری در این منطقه خسارات جانی در منطقه نداشتیم ادامه داد: در ۴۳ روستای این منطقه خسارات بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصدی در بخش واحدهای روستایی و نیز خسارات به ۵۰۰ رأس دام را شاهد هستیم.

جعفری از ایجاد سه کمپ استقرار زلزله زدگان در این کمپ‌ها خبر داد و عنوان کرد: تمامی تجهیزات و نیروهای امدادی از زمان وقوع زمین لرزه تاکنون در منطقه مستقر بوده و مشغول امداد رسانی هستیم.

وی در خصوص زمین لرزه ۵.۹ ریشتری در منطقه زرآباد خوی و قطعی برق و تلفن در این منطقه اضافه کرد: به علت وقوع زمین‌لرزه در یک منطقه کوهستانی، تمام خطوط ارتباطی و برق منطقه قطع شده و با سیستم‌های ماهواره‌ای با افراد و مسئولان حاضر در منطقه ارتباط برقرار کردیم.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی از اتصال برق در مناطق زلزله زده خبر داد گفت: مردم شهرهای شمالی از جمله خوی و سلماس به دلیل ترس از تداوم زلزله و پس لرزه‌ها در خیابان‌ها حضور داشتند که هم اکنون شهر به حالت عادی بازگشته است.

زلزله قطور خسارت گسترده در پی نداشت و تاکنون زخمی شدن بیش از ۷۵ نفر، تلف شدن بیش از ۵۰۰ رأس دام و وارد شدن خسارت کلی و جزئی به خانه‌های ۴۳ روستا در شهرستان‌های خوی و سلماس مشخص شده‌است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۵۸۱۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان