//
کدخبر: ۲۴۳۲۶ //
مدیرکل مدیریت بحران گلستان:

آواربرداری در تونل معدن زمستان یورت آغاز شد/آمار دقیقی از تعداد کارگران محبوس نیست

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: آواربرداری در تونل معدن زمستان یورت آغاز شده و نیروها در تلاش برای باز کردن مسیر برای رسیدن به بقیه کارگران محبوس در معدن هستند.


آواربرداری در تونل معدن زمستان یورت آغاز شد/آمار دقیقی از تعداد کارگران محبوس نیست
به گزارش فرتاک نیوز،

صادقعلی مقدم اظهار داشت: با تلاش نیروهای امدادی 21 نفر از معدنچیان که قبل از آوار بودنn و به علت نشست گاز جان خود را از دست داده بودند از تونل خارج شدند.

 

وی افزود: اکنون نیروهای امدادی در تلاش برای آواربرداری و باز کردن مسیر برای رسیدن به بخش دیگر تونل هستند.

 

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان تصریح کرد: نیروهای کمکی برای آواربرداری از طلس و سوادکوه نیز به محل حادثه رسیده اند و در تلاش برای باز کردن مسیر هستند تا به بخش کارگاهی و معدن کاران محبوس برسند.

 

مقدم اظهار کرد: از مجموع 35 نفر محبوس شده در معدن زمستان یورت، 21 نفر به علت انفجار گاز متان و نشست گاز منوکسید کربن در داخل تونل و کم اکسیژنگی، دچار خفگی شدند و جان خود را از دست دادند.

 

وی افزود: آمار دقیقی از تعداد کارگران محبوس در معدن در دست نیست و همه آمارها گمانه زنی و شنیده ها است.

 

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان درباره زنده بودن کارگران محبوس در بخش دوم گفت: اگر اکسیژنی در آن بخش وارد شده  باشد احتمال این است که کارگران زنده باشند اما هنوز مشخص نیست.

 

مقدم اظهار کرد: پس از انفجار معدن به 2 بخش تقسیم شده و تاکنون 21 نفر کارگر جان باخته قبل از آوار خارج شدن و باید منتظر باشیم تا عملیات آواربرداری به پایان برسد.

 

ظهر دیروز چهارشنبه ‌در معدن زغال‌سنگ آزادشهر انفجاری شدید رخ داد و سبب تخریب بخشی از این معدن شد که متأسفانه تعدادی از کارگران مشغول به کار در آن مجروح و تعداد زیادی در تونل‌های معدن محبوس شده‌اند که اطلاع دقیقی از وضعیت آنها در دسترس نیست.

 

بر اثر این حادثه دردناک 3 روز عزای عمومی در استان گلستان اعلام شده است.

 

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۳۲۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان