//
کدخبر: ۲۴۱۰۸۴ //
برای سرقت طلا انجام می شد؛

عجیب ولی واقعی؛ اجاره کردن دختر و پسر نوجوان در تهران!

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ از بازداشت مرد و زنی خبر داد که دختر و پسر نوجوان را برای سرقت طلا اجاره کرده بودند!

عجیب ولی واقعی؛ اجاره کردن دختر و پسر نوجوان در تهران!

به گزارش فرتاک نیوز؛ هفدهم دی ماه خانمی با مراجعه به کلانتری 123 نیاوران، شکایتی را مبنی بر کلاهبرداری طرح کرد که پرونده پس از ثبت شکایت اولیه برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی قرار گرفت.

شاکی در گام نخست تحقیقات گفت: بیست و ششم آبان ماه در محل کارم واقع در مغازه جواهرفروشی مشغول کار بودم که مردی به همراه خانم و دختر و پسر نوجوانی وارد مغازه شدند.

شاکی ادامه داد: آنها پس از مشاهده طلاها در نهایت یک رشته زنجیر طلا توسط خانم به مبلغ 85 میلیون ریال انتخاب کرده که فاکتور خرید به درخواست این مرد صادر شد.

وی افزود: حین پرداخت مبلغ با کارت عابربانک با استفاده از دستگاه پوز مغازه، دو بار تراکنش نامعتبر انجام شد و من به درخواست خودشان شماره کارت مالک مغازه را برای واریز کارت به کارت معرفی کردم اما از آنجا که مبلغ خرید بیش از سقف انتقالی بود، شماره کارت بانک ملی‌ام را نیز اعلام کردم.

شاکی گفت: خریدار بعد از چند دقیقه پیامکی حاوی "تراکنش موفق" با مبلغ یاد شده به اسم و شماره پیگیری‌ام به من نشان داد و سپس به صورت اینترنتی حسابم را چک کردم اما مبلغی واریز نشده بود، اعلام عدم واریزی کردم اما گفتند مدتی طول می‌کشد و برای جلب اعتمادم دو شماره تماس به من ارائه داده و اعلام کردند در صورت وجود مشکل با آنها تماس بگیرم.

در بررسی‌های میدانی، تصاویر زوج کلاهبردار و پسر و دختر نوجوان به دست آمد و با تطبیق چهره مرد کلاهبردار با مجرمان حرفه‌ای مشخص شد که وی 39 ساله سابقه‌دار با 11 فقره کلاهبرداری است.

در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی مشخص شد که وی در یک شرکت باربری مشغول به کار است که وی دوم بهمن ماه با دستور قضائی بازداشت شد.

متهم پس از انتقال به پایگاه یکم به جرم ارتکابی  و اجاره کردن دختر و پسر نوجوان اعتراف کرد اما از معرفی خانمی که همدست وی بود، امتناع ورزید.

در ادامه مخفیگاه خانم جوان نیز در محدوده نیاوران شناسایی و دومین متهم پرونده با دستور قضائی در مخفیگاهش دستگیر شد.

سرهنگ کارآگاه "قاسم دستخال؛ رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهم، رشته زنجیر شاکی کشف و سپس با دستور قضائی تحویل شاکی شد.

به گفته وی، هر دو متهم با دستور بازپرس شعبه 5 دادسرای ناحیه یک تهران روانه زندان شدند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۱۰۸۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان