//
کدخبر: ۲۳۱۹۶۵ //

متلاشی شدن باند ۵ ‌نفره کلاهبرداری میلیاردی در جزیره کیش

فرمانده انتظامی ویژه کیش گفت: باند پنج نفره جعل سند، اجاره‌نامه منزل و رهن واحدهای مسکونی در جزیره کیش متلاشی و دستگیر شدند.

متلاشی شدن باند ۵ ‌نفره کلاهبرداری میلیاردی در جزیره کیش
به گزارش فرتاک نیوز،

سرهنگ علی اصغر جمالی در جمع خبرنگاران اظهارداشت: این افراد از طریق آگهی سایت دیوار اقدام به رهن واحد مسکونی کرده بودند، اما هنگام مراجعه مالباختگان، فرد دیگری مدعی مالکیت واحد اجاره می‌شد.

وی افزود، پیگیری این موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت و معلوم شد کلاهبرداران با تبلیغ اجاره و رهن خانه به قیمت پایین‌تر از قیمت منطقه، اقدام به کلاهبرداری میلیاردی از متقاضیان کرده‌اند.

فرمانده انتظامی ویژه کیش، در زمان عقد قرارداد فردی که خود را مالک معرفی کرده بود، سند رسمی مالکیت ثبت اسناد و املاک را به رویت مشتری رسانده و به بهانه اینکه کمیسیون املاک ندهند قرارداد را در همان منزل منعقد کرده‌اند و فرد دیگری با ارائه فرم قرارداد و مهرهای مربوط به مشاوران املاک آن را تایید کرده است.

جمالی ادامه داد: متهمان در حال طرح‌ریزی برای فریب افراد دیگری بودند، که طی دستور قضایی و عملیاتی ضربتی در یک اقدام غافلگیرانه دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شدند.

ارشدترین مقام انتظامی کیش اضافه کرد: متهمان منازلی را که مالکین آنها به مدت طولانی در جزیره حضور نداشتند و یا به صورت شبانه به مسافرین اجاره داده شده بود را به مدت محدود اجاره و با معرفی خود به عنوان مالک، اقدام به جعل اسناد منازل کرده بودند. به صورتی که متهمان تاکنون با این شیوه از 10 نفر به مبلغ 6 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده‌اند.

فرمانده انتظامی ویژه کیش با بیان اینکه متهمان با وعده‌های غیرمعقول و زیرکانه اقدام به جلب اعتماد اقشار ضعیف جامعه کرده بودند، به شهروندان توصیه کرد: از رهن و اجاره ملک به صورت قولنامه‌ای اجتناب کرده و معاملات خود را در بنگاه یا دفاتر اسنادی که دارای مجوز فعالیت رسمی هستند به ثبت برسانند.

فرمانده انتظامی ویژه کیش تاکید کرد: مشاوران املاک در جزیره کیش دارای شناسنامه و کارت فعالیت اقتصادی هستند.

در بررسی از محل حضور متهمان، کلیه اسناد، قراردادها و مهرهای جعلی املاک کشف و ضبط شده و متهمان در بازجویی‌های پلیسی به 10 فقره کلاهبرداری به ارزش تقریبی 6 میلیارد ریال اعتراف کردند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۱۹۶۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان