//
کدخبر: ۲۲۲۵۱۱ //

تصادف زنجیره ای در جاده یاسوج بابامیدان ۹ مصدوم بر جا گذاشت

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تصادف زنجیره ای سه خودروی مگان (متعلق به نیروی انتظامی)، پراید و پژو پارس در جاده یاسوج به بابامیدان ۹ نفر مصدوم بر جا گذاشت.

تصادف زنجیره ای در جاده یاسوج بابامیدان ۹ مصدوم بر جا گذاشت
به گزارش فرتاک نیوز،

محسن جلیل روز یکشنبه اظهار داشت: حوالی ظهر امروز یکشنبه با گزارش این حادثه به مرکز فوریت‌های پزشکی، بلافاصله اکیپ‌های اورژانس با سه دستگاه آمبولانس به محل وقوع سانحه اعزام شدند.

وی افزود: در این حادثه چهار مصدوم توسط تکنیسین‌های اورژانس در محل به صورت سرپایی مداوا و پنج مصدوم به بیمارستان‌ شهید بهشتی یاسوج اعزام شدند.

جلیل بیان کرد: با توجه به بارش های امروز و به تبع آن لغزندگی جاده ها، رانندگان باید رعایت سرعت مطمئنه را بیش از پیش در رانندگی رعایت کنند.

حوادث رانندگی در جاده‌های ارتباطی شهرها و روستاهای این استان در ۷۲ ساعت گذشته ۳ کشته و ۱۲۶ نفر مصدوم برجا گذاشت.

به گفته مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد ۱۲۷ نفر امسال، در سوانح رانندگی منجر به فوت این استان جان خود را از دست دادند، این آمار در مقایسه با سال گذشته ۷۹ درصد افزایش داشته است.

 شهریور ماه امسال با ۲۶ فوتی در صدر ماه های پرحادثه در زمینه حوادث رانندگی بوده و ماه های فروردین و خرداد با ۲۳ و ۲۲ فوتی بعد از آن قرار دارند. 

بر اساس آمار های پلیس، بیش از ۹۰ درصد حوادث جاده ای به سبب خطاهای انسانی رخ می دهد. این موضوع نهادینه شدن فرهنگ ترافیکی در کهگیلویه و بویراحمد را بیش از پیش ضروری کرده است.

کهگیلویه و بویراحمد افزون بر ۶ هزار کیلومتر جاده ارتباطی اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان ۱۴۲ کیلومتر بزرگراه، ۵۰۵ کیلومتر راه اصلی، یک هزار و ۲۳۸ کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز راه روستایی است.
این استان بیش از ۴۰ گردنه برفگیر و حدود یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر نقاط حادثه خیز دارد

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۲۵۱۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان