//
کدخبر: ۲۲۰۸۳۳ //

فوت سنگنورد هرمزگانی براثر سقوط از کوه گنو

یک سنگنورد هرمزگانی در پی سقوط از صخره ای واقع در منطقه کوه گنو هرمزگان دارفانی را وداع گفت.

فوت سنگنورد هرمزگانی براثر سقوط از کوه گنو
به گزارش فرتاک نیوز،

رئیس هیئت کوهنوردی استان هرمزگان با تائید این خبر، افزود: مهدی سلیمانی کوهنورد ۳۸ ساله هرمزگانی امروز در برنامه ای شخصی و بدون هماهنگی هیئت کوهنوردی به همراه دانیال ساعی راهی منطقه گنو می شوند.
محمد هادی مفضل با بیان اینکه این دو سنگنورد به منطقه سرپهن گنو رفته و طی حادثه ای ظاهرا مهدی سلیمانی سقوط می کند، تصریح کرد: حوالی ساعت ۱۱:۳۰ امروز طی تماسی از سوی فرد همراه تیم امداد و نجات چهل نفره به منطقه اعزام و در سه نقطه کمپ تشکیل شد.


وی با بیان اینکه محروم سلیمانی دارای دو فرزند است، ادامه داد: پس از جست و جوی فراوان سرانجام پیکر مرحوم سلیمانی پیدا و شناسایی شد.
مفضل با اشاره به اینکه هیئت کوهنوردی پیش از این تمامی برنامه های ورزشی خود را ظرف روزهای گذشته به دلیل فرا رسیدن اربعین حسینی تعطیل کردت بود، اضافه کرد: این اقدام دو سنگنورد بدون هماهنگی و شخصی بوده است.
وی با بیان اینکه در تلاشیم تا پیکر مرحوم سلیمانی به پایین از قلل کوه گنو بیاوریم، خاطرنشان کرد: از پیگیری های مدیرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان از زمان اطلاع از حادثه تاکنون سپاسگزارم.
منطقه حفاظت‌شده گِنُو با وسعت در حدود ۴۳ هزار هکتار یکی از سیزده ذخیره‌گاه زیست‌کره یونسکو در ایران است که در شمال‌غربی بندرعباس قرار دارد و با آب‌وهوای مطبوع سرزمینی کوهستانی، از جمله مناطقی است که کمتر شناخته شده‌اند و از نظر آب و هوایی با فضای مرسوم و معمول تفاوت دارند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۰۸۳۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان