//
کدخبر: ۲۱۹۷۵۱ //
در شوش رخ داد

اتفاقی عجیب برای مرد اعدامی زیر طناب دار

فردی که در اثر زد و خورد موجب قتل شده بود با رضایت بزرگان طوایف از قصاص نجات پیدا کرد.

اتفاقی عجیب برای مرد اعدامی زیر طناب دار
به گزارش فرتاک نیوز،

 رئیس دادگستری شوش گفت: صلح و سازش دو طایفه در شوش با تلاش اعضای شعبه ویژه سران عشایر شورای حل اختلاف و بزرگان و ریش سفیدان طوایف، جوان محکوم به قصاص نفس را از چوبه دار نجات داد.

صادق جعفری چگنی با اعلام این خبر گفت: در سال ۱۳۹۴ دو جوان با هم درگیر می‌شوند و در اثر این درگیری یک نفر از آنها به قتل می رسد و پس از این حادثه بین دو طایفه اختلاف شدیدی رخ می دهد و باعث سلب آسایش همدیگر می‌شوند.

وی افزود: پس از دستگیری قاتل و طی مراحل قانونی، حکم قصاص وی صادر و برای اجرا به دایره اجرای احکام ارجاع داده شد.

جعفری چگنی در ادامه اظهار داشت: جهت ایجاد صلح و سازش بین دو طایفه ، اعضای شعبه ویژه سران عشایر شورای حل اختلاف، بزرگان و ریش سفیدان طوایف با وساطت خود توانستند رضایت خانواده مقتول را جلب و بین این دو طایفه صلح و سازش ایجاد کنند و جوان محکوم به اعدام را از چوبه دار به واسطه همین مصالحه نجات دهند.

رئیس دادگستری شوش با اشاره به رویکرد اجتماعی و فرهنگی حاکم بر جامعه گفت : دوره نزاع و دعوا‌های طایفه‌ای گذشته و باید جای خودش را به وحدت و برادری تبدیل کند و تلاش کنیم با رفع اختلافات، امنیتی پایدار در شهرستان رقم بزنیم تا جرم و ناهنجاری های اجتماعی از بین برود. و با دوستی و محبت از تفرقه افکنی بین طوایف جلوگیری کنیم تا شاهداتفاقات نا خوشایندی در شهرستان نباشیم.

وی در ادامه بیان داشت: طی یکسال گذشته حدود ۱۱۰ پرونده سنگین قتل و نزاع دسته جمعی اختلافات خانوادگی و مالی به شعبه ویژه شورای حل اختلاف عشایر ارجاع داده شد که با تلاش و کوشش اعضاء این شعبه ۷ پرونده با موضوع قتل و ۸۵ پرونده دیگر با موضوعات مختلف منتهی به صلح و سازش شوند و این شعبه در تلاش است که تا پایان سال چندین پرونده قتل دیگر را با صلح و سازش مختومه کند.

جعفری چگنی با اشاره به وجود بستر عفو و بخشش در این شهرستان خاطرنشان کرد: وجود گذشت در فرهنگ مردم بستر مناسبی برای مشارکت درتامین امنیت ونظم عمومی وسرعت دراحقاق حق و توسعه عدالت پایدار خواهد بود وگسترش این موضوع از تاکیدات و اولویت های ریاست قوه قضاییه است که در حوزه شهرستان شوش از سال گذشته تاکنون به صورت جدی در دستور کار بوده و مردم هم استقبال خیلی خوبی داشته و شهرستان های همجوار هم جهت حل وفصل مشکلات و اختلافات خود از شعبه ما درخواست کمک کردند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۹۷۵۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان