//
کدخبر: ۲۱۳۶۴۵ //
پیرحسین کولیوند مطرح کرد:

قول وزیر بهداشت برای راه‌اندازی دانشکده فوریت‌های پزشکی/ سازمان اورژانوس با کمبود نیرو مواجه است

ریس اورژانس کشور گفت: پرسنل اورژانس از نظر معیشتی از کم درآمد ترین پرسنل هستند اما تلاش زیادی دارند.

قول وزیر بهداشت برای راه‌اندازی دانشکده فوریت‌های پزشکی/ سازمان اورژانوس با کمبود نیرو مواجه است
به گزارش فرتاک نیوز،

 پیرحسین کولیوند در چهل و چهارمین سالروز تاسیس اورژانس پیش‌بیمارستانی گفت:  از زمان انقلاب ما ۷۰ پایگاه داشتیم و الان ۳۳۰۰ پایگاه اورژانس داریم یعنی ۳۲۳۰ پایگاه در نظام جمهوری اسلامی شکل گرفته است. با همت وزیر بهداشت و کمک دولت اورژانس تبدیل به سازمان شده و از همین رو چابک‌تر شده و بهتر می‌تواند خدمت‌رسانی کند.

وی ادامه داد: ۲۴۰۰ آمبولانس سال ۹۵ داشتیم اما امروز ۵ هزار دستگاه آمبولانس داریم. مردم ما شایسته بهترین‌ها هستند. اورژانس هوایی ما به ۴۴ فروند ارتقا پیدا می‌کند و ما از هوانیروز نیز در این زمینه کمک گرفتیم. ما تا امروز ۲۷ هزار مریض را با بالگرد جابجا کردیم. زمان خدمات‌دهی را در تهران به ۱۴ دقیقه رساندیم. همچنین اورژانس شناور و اورژانس دریایی را ایجاد کرده و تا ۲۲ بهمن اورژانس ریلی را راه‌اندازی می‌کنیم. همچنین ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار ماموریت در سال انجام می‌شود. امروز به همه تلفن‌ها پاسخ می‌دهیم و برای همه ماموریت‌ها حضور پیدا می‌کنیم و خدمت‌رسانی خوبی ارایه می‌دهیم.

کولیوند متذکر شد: از نظر سازمان جهانی بهداشت جزو کشورهای گروه الف محاسبه می‌شویم. می‌توانیم بیماران را هدفمند توزیع کنیم. همچنین سامانه euc باعث شد کمترین پرت منابع را داشته باشیم. در حوادث اخیر مانند زلزله و سیل کسی از اورژانس گلایه نداشته است.

وی با اشاره به مدیریت درمان سکته‌های مغزی و قلبی گفت: مدیریت درمان سکته‌های  قلبی و مغزی دو سامانه‌ای است که در سطح جهانی راه‌اندازی کردیم و در سکته‌های حاد قلبی بیش از ۷۰ هزار نفر را در کمتر از ۶۰ دقیقه به مرکز درمانی رساندیم و میلیاردها تومان صرفه‌جویی کردیم. در سکته‌های حاد مغزی ۱۲ هزار نفر را در کمتر از ۹۰ دقیقه رساندیم. تمام عملکرد آمبولانس‌ها و تکنسین‌ها ثبت و ضبط می‌شود و حضور پررنگ در حوادث و بلایا و مراسم محرم و اربعین داریم.

رییس اورژانس کشور در ادامه خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه با آلمان امضا کردیم که تجارب سیل و زلزله را به آنها منتقل کنیم و آنها نیز تجارب‌شان را درباره حوادث ترافیکی به ما ارائه دهند. تیم واکنش سریع را تشکیل دادیم که در حال حاضر ۴۰۰ تیم در این زمینه راه‌اندازی کردیم.

 وی درباره چهارشنبه آخر سال گفت: با اقداماتی که از ابتدای مهر در مدارس انجام می‌دهیم توانستیم ۶۵ درصد مصدومیت‌ها را کاهش  دهیم.

رییس اورژانس کشور با اشاره به اینکه سازمان اورژانس کشور با کمبود نیرو مواجه است، گفت: امسال هزار نفر و سال آینده دو هزار نفر را جذب می‌کنیم. ما باید معیشت پرسنل و امکانات را بیشتر در نظر بگیریم. پرسنل اورژانس از نظر معیشتی از کم درآمدترین پرسنل هستند اما تلاش زیادی دارند. وزیر بهداشت قول داده دانشکده فوریت‌های پزشکی مستقل راه‌اندازی کنند و همچنین نیروهای زن بیشتری تربیت کنند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۳۶۴۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان