//
کدخبر: ۲۱۳۱۰۴ //

کشف ۹۵ کامیون حامل لوازم خانگی قاچاق به ارزش ۲۸۰ میلیارد تومان در تهران

رئیس پلیس پایتخت از کشف ۹۵ کامیون حامل لوازم خانگی قاچاق به ارزش ۲۸۰ میلیارد تومان در دو نقطه مرکزی و جنوب تهران خبر داد.

 کشف ۹۵ کامیون حامل لوازم خانگی قاچاق به ارزش ۲۸۰ میلیارد تومان در تهران
به گزارش فرتاک نیوز،

سردار حسین رحیمی در تشریح کشفیات پلیس امنیت اقتصادی پایتخت در 10 روز گذشته اظهار کرد: همکاران بنده طی 10 روز اخیر توانسته‌اند، دو محموله بزرگ قاچاق کالا را کشف کنند؛ این محموله‌ها در دو نقطه مرکزی و جنوب تهران تخلیه شده بود.

رئیس پلیس پایتخت ادامه داد: یکی از محموله‌ها شامل 70 دستگاه کامیون حامل انواع و اقسام لوازم خانگی خارجی ساخت چین، کره، آلمان و ایتالیا بود.

وی تصریح کرد: در این عملیات بالغ بر 70 نفر دستگیر و بیش از 20 هزار عدد انواع و اقسام لوازم خانگی خارجی به ارزش 250 میلیارد تومان کشف شد.

این مقام انتظامی به کشف محموله دوم در جنوب تهران و در منطقه شورآباد نیز اشاره و خاطرنشان کرد: این محموله شامل 25 کامیون شامل انواع و اقسام لوازم خانگی است که با تعرفه دولتی وارد کشور شده و با سود بالای 40 درصد فروخته می‌شد  که در این رابطه پنج نفر دستگیر شدند همچنین ارزش ریالی این محموله بالغ بر 30 میلیارد تومان برآورد شده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ افزود: قاچاقچیان این دو محموله را با شگردهایی نظیر حواله‌های جعلی، کم‌اظهاری، اظهار کالا به دروغ یا استفاده مجدد از اسناد گمرکی در پوشش کالای شرکتی وارد می‌کردند که توسط پلیس کشف شده است.

رحیمی متذکر شد: تمام اطلاعات کالا‌هایی که از گمرک ترخیص می‌شود در اختیار ما قرار دارد اما اطلاعات محموله‌های کشف شده در اختیار پلیس نبود و این گمان را تقویت کرد که اموال قاچاق است و پس از بررسی پرونده این مورد محرز شد.

این مقام انتظامی درباره رصد بازار ارز نیز گفت: بازار ارز به طور کامل در کنترل پلیس است و پلیس در تمام نقاطی که دلالان اقدام به دلالی می‌کنند مانند سبزه‌ میدان، فردوسی و تمام پاساژ‌ها رصد اطلاعاتی و حضور نامحسوس دارد البته باید گفت که تذکرات لازم اعلام و تعهدات اخذ شده است.

به گفته وی، فضای مجازی به طور کامل رصد می‌شود و پلیس با افرادی که بخواهند قیمتهای حباب‌گونه را فضاسازی کنند با هماهنگی دستگاه قضایی برخورد جدی خواهد کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۳۱۰۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان