//
کدخبر: ۲۱۲۸۴۶ //

دانش‌آموز محکوم به قصاص پس از ۶ سال حبس آزاد شد

رئیس شوراهای حل اختلاف هرمزگان از آزادی زندانی محکوم به قصاص پس از تحمل شش سال حبس خبر داد.

 دانش‌آموز محکوم به قصاص پس از ۶ سال حبس آزاد شد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط عمومی شوراهای حل اختلاف هرمزگان، مظفر حمزه‌یی در توضیح جزئیات این پرونده اظهار داشت: در اواخر فصل بهار سال 1392 در یکی از مدارس استان هرمزگان دو دانش‌آموز با نام‌های اختصاری (الف – الف) و (و - ذ) به‌خاطر اختلاف کوچکی با هم درگیر می‌شوند، در حالی که تصور می‌شد این قضیه در همان مدرسه فیصله یافته است اما متأسفانه بر اثر بی‌تجربگی، ناپختگی و غرور نابه‌جا یکی از طرفین درگیری به نام (الف _الف) که جوانی 18 ساله بوده، پس از پایان  زمان مدرسه دوباره با (و-ذ) درگیر و با چاقو او را مجروح می‌‌کند که بر اثر شدت جراحات منجر به فوت مرحوم (و – ذ) می‌‌شود.

رئیس شوراهای حل اختلاف هرمزگان عنوان کرد: پس از طرح شکایت از سوی اولیای دم و دستگیری متهم به قتل با تشکیل پرونده قضائی و رسیدگی در دادگاه کیفری استان در نهایت به استناد اقرار صریح قاتل رأی قصاص وی صادر شد.

حمزه‌‌یی در ادامه افزود: پس از صدور حکم قصاص، شورای حل اختلاف استان هرمزگان بر اساس وظیفه ذاتی خود وارد عمل شد و این پرونده به شعبه 21 شورای حل اختلاف مستقر در زندان مرکزی بندرعباس ارجاع شد.

رئیس شورا های حل اختلاف استان هرمزگان تصریح کرد: شعبه 21 شورای حل اختلاف بندرعباس پس از تشکیل  جلسات متعدد و دعوت از اولیای دم، برخی از معتمدین محلی و ریش‌سفیدان به لطف خداوند متعال موفق به جلب رضایت اولیای دم شد.

معاون قضائی رئیس کل دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان خاطرنشان کرد: بدین ترتیب و با همت اعضای شورای حل اختلاف زندان مرکزی بندرعباس این جوان پس از تحمل شش سال کیفر حبس و عذاب وجدان ناشی از قتل به آغوش گرم خانواده و زندگی دوباره بازگشت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۲۸۴۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان