//
کدخبر: ۲۰۷۲۳۷ //

دستگیری سارقان مسلح صرافی خیابان جمهوری

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری اعضای باند شش نفره سرقت مسلحانه که با سوء استفاده ازاسلحه، بی سیم و دستبند اقدام به سرقت مسلحانه از صرافی‌ها می‌کردند، خبر داد.

دستگیری سارقان مسلح صرافی خیابان جمهوری
به گزارش فرتاک نیوز،

سردار علیرضا لطفی درباره دستگیری افراد مسلح اظهارکرد: حوالی ساعت ۱۳ روز ۲۴ تیرماه سال جاری تلفنی مردی ۳۵ ساله طی تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از وقوع سرقتی مسلحانه  توسط ۵ مرد جوان ناشناس که ادعا می‌کردند مامور هستند خبر داد و گفت: این افراد ۱۳ هزار یورو و دو دستگاه تلفن همراه را به سرقت برده‌اند. بر همین اساس پرونده‌ای در این زمینه تشکیل شد و در اختیار کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

وی با اشاره به حضور شاکی در اداره پلیس گفت: شاکی پس از حضور در اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ به کارآگاهان گفت که حوالی ساعت ۱۲ظهر دو نفر مرد جوان حدودا ۳۰ ساله با ظاهری بسیار موجه وارد مغازه صرافی واقع در جمهوری شدند. این افراد اظهار کردند که ۱۳ هزار یورو نیاز دارند بنابراین قرار شده که به اتفاق به بانک نزدیکی بروند پس از خروج از مغازه به اتفاق پیاده به سمت بانک در حال حرکت بوده‌اند که ناگهان سه نفر مرد جوان با یک دستگاه خودروی سمند با رنگ بژ و پلاک شخصی به آنان نزدیک می‌شوند. این افراد جلوی شاکی پرونده را می‌گیرند و با نشان دادن سلاح و بیسیم مدعی می‌شوند که پلیس هستند و قصد دارند او را به جرم قاچاق ارز بازداشت کنند. این افراد وی را با تهدید سوار خودرو و دونفر دیگر نیز سوار بر موتور سیکلت محل را ترک می‌کنند.

لطفی درباره دیگر اظهارات شاکی اظهارکرد: وی در دیگر صحبت‌های خود اظهار می‌کرد که سارقان پرسش‌هایی را درباره سابقه کار، محل نگهداری پول‌ها و ... از او پرسیده‌اند و از او می‌خواستند افرادی که در زمینه قاچاق ارز فعالیت می‌کنند را معرفی کند. در ادامه نیز پس از یک ساعت 13هزار یورو و دو تلفن همراهش را از او گرفتند و در میدان جمهوری او را پیاده‌ کردند.

لطفی در ادامه بیان اینکه با شنیدن اظهارات مرد جوان، کارآگاهان با بررسی‌های سیستمی با یک وقوع پرونده مشابه با همین شگرد روبرو شدند که سارقان ۱۰ هزار یورو را طی روز گذشته سرقت کرده بودند، گفت: با جمع‌بندی هر دو پرونده، کارآگاهان متوجه شدند که با یک اعضای باند حرفه‌ای سرقت مسلحانه مواجه هستند. دستگیری اعضای این باند سرقت در دستور کار کارآگاهان اداره یکم قرار گرفت و تیمی مجرب از کارآگاهان به محل صرافی مراجعه کردند. با آغاز تحقیقات پلیسی کارآگاهان و رصد دوربین‌های مداربسته محل سرقت و مکان رها کردن وی، در پالایش صورت گرفته یکی از اعضای باند سرقت به‌ نام «مهرداد» در محدوده جوادیه و راه آهن شناسایی شد.

وی ادامه داد: با انعکاس موضوع به بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران در روز ۲۲ مردادماه طی یک عملیات پلیسی «مهرداد» در مخفیگاهش دستگیر شد و با صراحت به سرقت اعتراف کرد. وی در اظهارات خود به کارآگاهان گفت که سرقت‌ها را با همکاری چهارنفر دیگر از همدستانش که در یک منطقه سکونت دارند، انجام داده است. کارآگاهان نیز در پی اعتراف مرد جوان، تمامی اعضای باند را در چندین عملیات جداگانه دستگیر کردند که در بررسی مخفیگاه یکی از سارقان تجهیزات پلیسی از جمله یک قبضه اسلحه کلت کمری، دو دستگاه بی سیم، یک رشته دستبند فلزی و تعداد ۱۶ فشنگ جنگی کشف شد.

لطفی با بیان اینکه در تحقیقات صورت گرفته، سارقان به هر دو سرقت مسلحانه و با تجهیزات کشف شده اعتراف کردند، گفت: «مهرداد» در این زمینه اظهار کرد که یکی از دوستانش به‌نام «رامین» طرح ریز سرقت بوده و به آن‌ها آموزش داده که چگونه سرقت مسلحانه را تحت عنوان مأمور انجام بدهند. این افراد با راهنمایی وی از شهرهای غربی کشور با پرداخت مبلغ ۸ میلیون تومان تجهیزات پلیسی را تهیه کرده بودند. وی در دیگر اظهارات خود نیز گفت که در اولین سرقت  ۱۳ هزار یورو و در سرقت دوم مبلغ ۱۰ هزار یورو به‌دست آورده‌اند و وجوه سرقتی را بین خودشان تقسیم کرده‌اند. کارآگاهان پس شنیدن اظهارات سارقان بلافاصله رامین را در مخفیگاهش در همان محدوده دستگیر و به اداره یکم منتقل کردند که در تحقیقات صورت گرفته وی نیز به جرم خود اعتراف کرد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه اظهار کرد: با توجه به دستگیری تمامی اعضای این باند سرقت مسلحانه و کشف وجوه سرقتی از حساب‌های بانکی و برگرداندن وجوه به شاکیان، همگی با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران جهت انجام تحقیقات تکمیلی، کشف سایر جرائم احتمالی، بررسی سوابق کیفری و..  در اختیار کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

وی در پایان به شهروندان تاکید کرد که در صورت مواجهه با مأموران پلیس حتما کارت شناسایی پرسنلی و حکم مأموریت را از فرد درخواست کنند و در صورت عدم شناسایی حتما با پلیس ۱۱۰ تماس حاصل کنند تا شاهد وقوع جرائمی از این دست نباشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۷۲۳۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان