//
کدخبر: ۲۰۶۶۲۰ //

رفع اطاله دادرسی، جرم‌زدایی و قضازدایی از برنامه‌های رئیس قوه قضائیه است

دادستان انتظامی قضات قوه قضائیه اظهار داشت: مردم در مراجعه به دادگستری‌هال نباید گرفتار اطاله دادرسی شوند لذا جدای از اصلاحیه فرآیند دادرسی، بحث جرم‌زدایی و قضازدایی هم در دستور کار رئیس دستگاه قضا قرار گرفته است.

رفع اطاله دادرسی، جرم‌زدایی و قضازدایی از برنامه‌های رئیس قوه قضائیه است
به گزارش فرتاک نیوز،

حجت‌الاسلام محمد موحدی ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان سروآباد اظهار کرد: خدمت به مردم در سایه نظام جمهوری اسلامی حقیقتا یک فرصت طلایی برای ایران است.

وی گفت: جمهوری اسلامی به عنوان ام‌القرای جهان اسلام امروز در ابعاد مختلف الگو قرار گرفته است لذا ما باید قدر این نعمت بزرگ را بدانیم.

موحدی با طرح این سوال که چگونه باید قدر این نعمت بزرگ انقلاب را بدانیم،گفت: تنها با کار جهادی می‌توانیم قدر این نعمت را بدانیم و در کار نباید وقت و زمان و ساعت ادارای را بشنایم.

دادستان انتظامی قضات قوه قضائیه خاطرنشان کرد: همه ما باید در نظم عمومی و در محل کار وظیفه‌شناس باشیم و از ظرفیت‌هایی که هم از نظر نیروی انسانی و هم از نظر وقت در اختیار داریم، حداکثر استفاده را ببریم.

وی اذعان داشت: قبل از پیروزی جمهوری اسلامی، مناطق مرزی و دوردست از مرکز کشور محروم‌تر بودند و نظام اسلامی وقتی به پیروزی رسید، خدمت به این مناطق محروم را در اولویت قرار داد.

موحدی افزود: در اوایل انقلاب سفرهایی به این خطه داشتم که وضعیت این مناطق به لحاظ امکانات اولیه در بدترین شرایط ممکن بود.

وی اضافه کرد: امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی مناطقی که جز محروم‌ترین مناطق در زمان طاغوت بودند به لحاظ امکانات و زیرساخت‌ها از شرایط خوبی برخوردار هستند و توسعه در آنها جریان دارد.

دادستان انتظامی قضات قوه قضائیه عنوان کرد: نوسازی مساجد، ایجاد زیرساخت راه‌ها، امکانات رفاهی مانند آب، برق، گاز و غیره از اتفاقات خوبی است که بعد از پیروزی انقلاب در مناطق محروم کشور رفته‌رفته ایجاد شده و ادامه دارد.

وی افزود:‌ این برای روستا خیلی مفید است که امروز از نعمت گاز برخوردار باشد به ویژه در مناطق سردسیر همین یک کار، یک کار بزرگی است.

موحدی اظهار داشت: آیت‌الله رئیسی وقتی که آمدنشان به قوه قضائیه قطعی شد به تشکیل یک کارگروه مشورتی دستور داد و این کارگروه سه موضوع تشکیلات قوه قضاییه، برنامه و انتصابات را دنبال کردند.

وی با بیان اینکه برنامه‌هایی در قالب کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت تدوین شده است، گفت: ریاست جدید قوه قضائیه دنبال چابک‌سازی است و نخستین کاری که کرد برخی کارهای دست و پاگیر را به بخش‌های دیگر واگذار کرد.

دادستان انتظامی قضات قوه قضائیه گفت: کار بسیار مهم دیگری که توسط ریاست جدید قوه قضائیه انجام گرفت انتصابات شایسته بر اساس توانمندی و تخصص بنا به انجام کارهای مطالعاتی است که جوان‌گرایی را هم به صورت ویژه مد نظر قرار دادند.

وی ابلاغ دستورالعمل حفظ کرامت و ارزش‌های انسانی را از مهم‌ترین اولویت‌های رئیس قوه قضائیه دانست و عنوان کرد: بر همین اساس سفرهای استانی را هم بر همین پایه و اساس تعریف کرده و سفر به کردستان هفتمین یا هشتمین سفر رئیس قوه قضائیه است و این همان تکریم مردم و احترام به مردم و جامعه است که از خود آغاز کرده‌ است.

موحدی اضافه کرد: رئیس قوه قضائیه براساس طبقه‌بندی سفر به تمام استان‌ها را با اولویت مناطق محروم در دستور کار قرار داده‌اند.

وی اصلاح در فرآیند دادرسی را از دیگر اولویت‌های مهم ریاست جدید قوه قضائیه دانست و عنوان کرد: این مطالبه همه مردم است که با مراجعه به دستگاه قضا در زمان متعارف و منطقی به حق خود برسند.

دادستان انتظامی قضات قوه قضائیه اظهار داشت: مردم نباید گرفتار اطاله دادرسی شوند لذا در اصلاحیه فرآیند دادرسی بحث جرم‌زدایی و قضازدایی هم در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در آئین دادرسی کیفری مباحثی وجود داشت که رفع شده است، گفت: قضازدایی و جرم‌زدایی از مباحث بسیار مهمی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

فردا پنجشنبه حجت‌الاسلام رئیسی به استان کردستان سفر می‌کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۶۶۲۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان