//
کدخبر: ۲۰۰۷۹۷ //
رییس پلیس فتا استان کرمانشاه: فریب چالش‌های تلگرامی را نخورید

مراقب شگرد جدید کلاهبرداران شبکه های اجتماعی باشید

رییس پلیس فتا استان کرمانشاه به کاربران شبکه های اجتماعی هشدار داد که مراقب کلاهبرداران که با اشکال مختلف خود را نشان میدهند، باشند

مراقب شگرد جدید کلاهبرداران شبکه های اجتماعی باشید
به گزارش فرتاک نیوز،

 رییس پلیس فتا استان کرمانشاه در خصوص چالش‌های شبکه‌های اجتماعی، گفت: کلاهبرداران روزانه ده‌ ها کانال، گروه و صفحه در شبکه‌های اجتماعی با نام‌هایی همچون چالش تلفن‌همراه، چالش عکس کودکان و ... با وعده های جوایز فراوان راه اندازی می‌ کنند.  

سرهنگ "علی کریمی" اظهار داشت: افرد کلاهبردار اقدام به راه اندازی کانال، گروه و صفحه با عنوان چالش موبایل و ... در شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام کرده و با وعده جوایزی همچون گوشی‌های پیشرفته، کاربران را به شرکت در چالش ترغیب می‌ کنند.

وی افزود: در ادامه فرد کلاهبردار از شرکت کننده‌ها مبلغی برای شرکت در مسابقه را تقاضا می کنند و پس از شروع چالش مبالغی جهت بالابردن بازدیدکننده های چالش های ارسالی دریافت کرده و در انتها یک اکانت جعلی که توسط خودشان ایجاد شده را برنده اعلام و یا بصورت کامل کانال را حذف و یک کانال جدید ایجاد می کنند.

رییس پلیس فتا استان کرمانشاه هشدار داد: کاربران به اینگونه چالش‌ها در شبکه‌های اجتماعی توجه نکنند زیرا بیشتر این مسابقات و چالش ها کلاهبرداری بوده و هیچ کالایی ارسال نمی شود.

سرهنگ کریمی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر چون مبالغ شرکت در چالش کم است قربانیان اقدام به شکایت نمی‌کنند که این خود باعث کلاهبرداری های بیشتر می شود.

وی در پایان گفت: از هموطنان و هم استان ها می خواهیم در صورت مواجه و یا مشاهده موارد مشکوک، موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir و یا شماره تلفن 21821921 در میان بگذارند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۰۷۹۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان