//
کدخبر: ۱۹۹۴۹۷ //

کلاهبرداری میلیونی مامور قلابی برق

مرد جوانی که با معرفی خود به عنوان مامور اداره برق به مالکان ساختمان‌های نیمه کاره شمال شهر تهران، کلاهبرداری انجام می‌داد دستگیر شد.

کلاهبرداری میلیونی مامور قلابی برق
به گزارش فرتاک نیوز،

 اواسط خردادماه سال جاری پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری و جعل عنوان از شعبه ۱۳ دادیاری دادسرای ناحیه ۴ رسالت تهران به پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت منتقل شد تا برای شناسایی و دستگیری متهم  اقدامات ازم انجام شود.

 شاکی این پرونده مرد میانسالی بود که درباره جزئیات و علت شکایت خود اظهار می‌کرد که اواخر سال ۹۷ در محدوده خیابان پاسداران یک ساختمان ۵ طبقه بوده است که طی جریان ساخت این ساختمان فرد جوان، ۳۵ ساله‌ای به وی مراجعه کرده و با بیان اینکه نام خانوادگی‌اش «رضایی» است و یکی از کارکنان اداره برق است مدعی می‌شود که می تواند برای دو کنتور موجود در ساختمان از اداره برق افزایش آمپر بگیرد و ۳ کنتور جدید درخواستی را در اسرع وقت در محل نصب کند.

شاکی نیز با توجه به اینکه این فرد لباس اداره برق را به تن داشته و برخی از اوراق مربوط به اداره برق نیز به همراه داشته است به ادعاهای این کلاهبردار اعتماد می‌کند و مبلغ ۵۰میلیون تومان را طی چند مرحله به حساب‌هایی که این فرد معرفی می‌کرده انتقال می‌دهد و مدتی بعد از فردی که خود را «رضایی» معرفی کرده بوده، خبری نمی‌شود.

در ادامه شاکی به اداره برق منطقه پاسداران مراجعه می‌کند اما کارمندان اداره اظهار می‌کنند که فردی به نام رضایی در این محل کار نمی کند و اوراقی که در اختیار وی نیز قرار گرفته جعلی است؛ در این زمان شاکی متوجه کلاهبراری متهم می شود.

کارآگاهان پس از اینکه این پرونده را تحویل می‌گیرند به سرعت رسیدگی به آن را آغاز کرده و در تحقیقات پلیسی، مخفیگاه متهم را در محدوده کیانشهر شناسایی می‌کنند، سپس طی هماهنگی مقام قضائی، کلاهبردار را در دهم تیرماه در مخفیگاهش دستگیر و به پایگاه چهارم منتقل می‌کنند. متهم پس از انتقال به پایگاه چهارم اعتراف کرد که چند ماه است به این شیوه و شگرد کلاهبرداری می‌کند و تاکنون از پنج نفر مبلغ ۹۰میلیون تومان کلاهبرداری کرده است.

پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تایید این خبر اعلام کرد که با توجه به اعتراف صریح متهم به جرم خود و شناسایی ۳ تن از مال باختگان، وی با صدور قرار قانونی برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت قرار دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۹۴۹۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان