//
کدخبر: ۱۹۱۱۱۲ //

جزئیاتی بیشتر از دستگیری «نجفی» و پاسخ پلیس به برخی ابهامات

رییس پلیس پایتخت جزئیات بیشتری از دستگیری شهردار اسبق تهران به اتهام قتل همسر دومش را تشریح کرد.

جزئیاتی بیشتر از دستگیری «نجفی» و پاسخ پلیس به برخی ابهامات
به گزارش فرتاک نیوز،

 سردار حسین رحیمی در نشست خبری، گفت: به محض اینکه ما با خبر شدیم تمام‌عوامل پلیس اقدامات خود برای شناسایی قاتل را آغاز کرد و در همان دقایق اولیه با توجه به مستندات و مدارک و قرائن و شواهد متوجه شدیم که قتل از طرف ایشان است.

وی ادامه داد: اما با توجه به اطلاعات و شواهدی که از فرزند خوانده، تماس‌ها و راننده‌اش به دست آوردیم نمی‌خواستیم شرایط طوری شود که به خودش آسیبی برساند.

رحیمی با بیان اینکه شش نقطه که احتمال حضور نجفی در آن می‌رفت را شناسایی کردیم، گفت: یکی از این محل‌ها قم بود. یکی ویلایشان و.... که در نهایت این فرد حوالی ساعت ۱۹ در محدوده خیابان وحدت اسلامی مشاهده شد و در شرایط تردید برای معرفی خود به آگاهی بود که تنها مشاهده و دستگیر شد.

رحیمی با بیان اینکه نجفی هنگام دستگیری تنها بود، گفت: برخی گفتند چرا چایی جلوی این فرد بود؟ ما چایی را برای افسر پرونده و بعد از افطار آوردیم که به ایشان هم داده شد و این رفتار انسانی است.

وی افزود: گفتند چرا کت و شلوار تن آن فرد بود؟ این فیلم‌ها وقتی گرفته شد که متهم تازه خودش را به آگاهی معرفی کرده و در حال توضیح بود.

رئیس پلیس پایتخت در مورد سلاح محمدعلی نجفی نیز گفت: این فرد به سبب مسئولیتی که داشته تا سال ۹۴ دارای مجوز حمل سلاح بوده اما محافظ نداشت، اما پس از آن تاریخ این طور نبوده و مجوزی نداشته است.

رحیمی با بیان اینکه قتل ساعت ۱۰ انجام شد، گفت: متهم به قتل تا حدود یک ساعت پس از وقوع قتل در محل حضور داشته و مدارکش را جمع‌آوری کرد و پس از آن فرزند این فرد به محل رسیده و مطلع شده. ساعت ۱۲ هم قتل محرز شد و پلیس وارد شد و ما در اولین فرصتی که مطلع شدیم و اطلاع رسانی آغاز شد.

رئیس پلیس پایتخت در مورد اینکه آیا تیر کمونه کرده و به پای نجفی برخورد کرده است؟ گفت: این موضوع کذب است وی هیچ مجروحیتی نداشت، اما لباس خونی بوده است.

وی درباره دلیل سفر نجفی به قم نیز گفت: نجفی بعد از خروج از خانه رفته قم سر مزار پدرش و برگشته که دستگیر شده است.

سردار رحیمی با بیان اینکه مرتباً اعلام می‌کنیم که برخوردها و رفتارمان باید همواره با رأفت توأم با اقتدار باشد گفت: البته به همان نسبت محکم برخورد می‌کنیم و فرد را بلافاصله در خیابان دستگیر می‌کنیم. شما همین فیلم را دیدید در حالی که با سایر متهمین هم رفتارمان تقریباً همین است و هیچ فرقی نمی‌کند؛ حالا این را تلویزیون نشان داده و مردم دیده‌اند.

وی افزود: به مردم اعلام می‌کنیم که واقعاً پلیس امروز رفتارهایی که شاید چندین سال قبل بوده و ذهینتی‌هایی بوجود آمده ندارد و اکنون این‌طور نیست و رفتار پلیس بر مبنای قانون، اسلام و شرع است.

رئیس پلیس پایتخت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه "پلیس با نجفی، که مرتکب قتل شده دست داده اما ما چنین رفتاری در رابطه با دیگر متهمان ندیده‌ایم" گفت: ایشان هنگام رفتن به بازداشتگاه دستش را جلو می‌برد که با پلیس دست بدهد. در آن زمان بازجویی مقدماتی انجام شده و حول و حوش ساعت ۱۰ شب بوده است و مراحل بعدی پیگیری دنبال می‌شده است. ایشان دستش را دراز کرده و دست داده و پلیس هم دست داده است.

رحیمی درباره علت به دست گرفتن اسلحه قاتل توسط خبرنگار صداوسیما نیز گفت: این اتفاق زمانی افتاده که جرم محرز و تمام شده است. اینکه به وسایل و مدارک صحنه جرم نباید دست زد مربوط به قبل از زمان اثبات جرم است در حالی که اقدام خبرنگار بعد از اثبات جرم و اعتراف صریح به قتل از سوی ایشان انجام شده و دیگر نیازی نیست بگوییم نباید به آلت قتاله دست زد.

وی درباره اطلاع رسانی‌های انجام شده در این زمینه نیز اظهار کرد: از اولین لحظه به شما اطلاع رسانی کردیم.

رحیمی در پاسخ به اینکه آیا واقعاً خیانتی در کار بوده است یا خیر؟ گفت: آن چیزی که مطرح است مشکلات و اختلافات خانوادگی بوده و ایشان گویا از این وضعیت خانوادگی و آزار و اذیت‌هایی که می‌شده به ستوه آمده است.

وی در پاسخ به اینکه آیا وی قصد داشته از قبل این کار را بکند؟ گفت: این دو، شب قبل هم درگیری شدیدی داشته‌اند و گویا صبح ساعت ۹ این تصمیم را گرفته است.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه دعوت از خبرنگاران و تصویربرداری در ساعات بعد از افطار انجام شد، گفت: این ذهنیت هاو شایعاتی که پخش می‌کنند خوب نیست و اصلاً اینطور نبود که متهم فرقی داشته باشد. فرد در جایگاه قاتل بوده و هنوز در پلیس و دادسرا در رفت و آمد است.

رحیمی در مورد بازسازی صحنه قتل نیز گفت: تحقیقات و اقدامات ما برای تکمیل پرونده تازه شروع شده و در صورت مجوز مقام قضائی اقدام به بازسازی صحنه قتل نیز خواهد شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره این ادعا که بالغ بر ۲۰ تلفن همراه در خانه مقتول پیدا شده است، گفت: این مساله صحت ندارد. البته تحقیقات ما ادامه دارد.

وی درباره اینکه نجفی ادعا کرده که این زن قصد داشته اسرارش را فاش کند، افزود: تا به اینجا تحقیقات پلیس به این مساله نرسیدیم اما ان شاالله در فرصتی مناسب با دعوت از خبرنگاران و مقامات قضائی این موارد را بررسی و مطرح خواهیم کرد. پلیس تمام احتمالات را بررسی می‌کند.

رئیس پلیس پایتخت در مورد کشف موبایل مقتول در منزل دختر نجفی گفت: تنها یک موبایل در وسایلی که تحویل راننده‌اش شده بود، کشف شد.

رحیمی درباره اینکه آیا سابقه‌ای از اقدام به خودکشی از سوی محمدعلی نجفی در پلیس وجود دارد یا خیر؟ پاسخ داد: تا الان چنین مسأله‌ای وجود نداشته است، البته تحقیقات پلیسی به تازگی آغاز شده است.

وی درباره اینکه چرا با اتمام مجوز حمل سلاح نجفی، این سلاح از وی پس گرفته نشده بود؟ گفت: حمل سلاح تنها با مجوز میسر است و حتی یک روز هم اگر فرد با سلاح باشد و مجوز نداشته باشد، این غیرمجاز است.

درحیمی در مورد قتل حاجیان، وکیل سابق هدایتی از متهمان اقتصادی نیز اظهار کرد: در مورد این پرونده تحقیقات ما ادامه دارد و دستگیری‌هایی نیز داشتیم که در حال رسیدن به پرونده هستیم.

رحیمی در مورد حضور هدایتی در پلیس آگاهی نیز گفت: هدایتی چند روزی به پلیس آگاهی آمد و پس از انجام تحقیقات در اختیار دوباره مرجع قضایی قرار گرفت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۱۱۱۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان