//
کدخبر: ۱۸۲۵۱۱ //

انسداد ۱۵ هزار سیم‌کارت بی‌نام و نشان

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا از انسداد ۱۵ هزار سیم‌کارت بی‌نام و نشان خبر داد.

 انسداد ۱۵ هزار سیم‌کارت بی‌نام و نشان
به گزارش فرتاک نیوز،

 سرهنگ محمدرضا اکبری با اشاره به انسداد 15 هزار سیم‌کارت بی‌نام و نشان درباره جزئیات این خبر اظهار کرد: در سالهای اخیر عده‌ای از کلاهبرداران با استفاده از تلفنهای همراه بی‌نام و نشان با شهروندان، تماس و به بهانه‌های مختلف از جمله برنده شدن در قرعه‌کشی و مسابقات، مخاطبان خود را پای دستگاه خودپرداز کشانده و در ادامه با انجام اقدامات فریبکارانه و متقلبانه، موفق به سرقت وجوه آنها می‌شدند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه وقوع این جرم تاکنون باعث وارد شدن خسارات مالی زیادی به شهروندان شده، افزود: پلیس آگاهی ناجا برای برخورد قاطع با این اقدام مجرمانه، نسبت به برگزاری جلسات متعدد با دادستانی کل کشور، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه‌قضاییه و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اقدام کرد و در گام نخست، 3 هزار سیم کارت بی‌‌نام و نشان در اسفندماه سال گذشته مسدود شد.

وی ادامه داد: در مرحله دوم طرح که در فروردین ماه امسال انجام شد، 12 هزار سیم کارت بی‌نام و نشان دیگر مسدود شده و این امر، منجر به کاهش قابل توجه وقوع این نوع کلاهبرداری در سطح کشور شد.

اکبری با بیان اینکه با وجود هشدارهای متعدد پلیس در رسانه‌های دیداری، شنیداری، جراید و فضای مجازی همچنان شاهد غفلت برخی از هموطنان هستیم، تصریح کرد: واریز یا انتقال هرگونه وجهی به حساب افراد، بدون مراجعه به عابربانک نیز میسر بوده و لازم نیست به باجه‌های خودپرداز (عابر بانک) مراجعه شود.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا متذکر شد: تماسهای تحت عنوان برنده شدن در قرعه‌کشی‌های صداوسیما، اپراتورهای تلفن‌همراه و مسابقات قطعاً دامی برای سرقت اموال مردم است و در هیچ شرایطی نباید به درخواست شیادان برای مراجعه به دستگاه‌های خودپرداز اعتماد کرد.

وی از شهروندان خواست به پیامکهای مشکوک توجه نکرده و اطلاعات محرمانه مربوط به حسابهای بانکی را به صورت تلفنی یا پیامکی در اختیار هیچ فردی قرار ندهند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۲۵۱۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان