//
کدخبر: ۱۶۹۴۶۴ //

مروری بر ٢پرونده موادمخدر و کلاهبرداری که با هوشیاری مأموران کشف شد

همان‌طور که استان‌های مرزی ناخواسته استان‌های حاشیه‌ای کشور محسوب می‌شوند، با حواشی زیادی هم دست و پنجه نرم می‌کنند که تنها یک نمونه آن حادثه تلخ شهادت مرزبانان بود. پیشگیری از ورود قاچاقچیان موادمخدر و اتباع بیگانه و برخورد با ناهنجاری‌های مختلفی که در جامعه وجود دارد دو مأموریت عمده در استان‌های مرزی است.

به گزارش فرتاک نیوز،

در همین راستا روز گذشته ٢قاچاقچی موادمخدر که در سر سودای رساندن محموله سیاهشان به مشهد را می‌پروراندند، با هوشیاری عوامل انتظامی و دستور ویژه سردار تقوی، فرمانده انتظامی استان زمین‌گیر شدند.

پیگیری‌های این پرونده زمانی آغاز شد که اطلاعات رسیده به دست پلیس نشانگر قاچاق موادمخدر به مشهد بود. تیمی از مأموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان با هماهنگی سردار تقوی چتر اطلاعاتی خود را بر روی محورهای مواصلاتی استان گشودند.

بررسی‌ها ادامه یافت و سرنخ‌های کشف شده حکایت از قاچاق موادمخدر از سوی سرنشینان یک کامیون داشت. مأموران با بررسی محورهای مواصلاتی استان موفق شدند این کامیون که حامل بار خیار بود را در نزدیکی‌های مشهد شناسایی کنند.

با مشاهده این کامیون و اطمینان از موضوع، تحقیقات وارد مرحله عملیاتی شد و مأموران این خودرو را متوقف کردند. با انتقال کامیون به مقر انتظامی بررسی از آن آغاز شد و پس از تخلیه بار مأموران موفق به کشف محموله ٩٢کیلوگرمی تریاک از بار این خودرو شدند.

در این زمینه ٢نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

کلاهبرداری با قولنامه جعلی

یکی دیگر از مأموریت‌های نیروی انتظامی مبارزه با هنجارشکنان در حوزه‌های مختلف اجتماعی است که نمود آن در مبارزه با سارقان، کلاهبرداران و جاعلان حرفه‌ای است. در همین راستا با گشوده شدن یک پرونده کلاهبرداری در شهرستان نیشابور، دستور لازم صادر شد و تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی این شهرستان مأمور رسیدگی به آن شدند.

این پرونده با شکایت فرزندان یک متوفی آغاز شد. این افراد پس از فوت پدرشان وقتی برای انحصارورثه و تقسیم مایملک مرحوم اقدام کردند، متوجه شدند که بخش زیادی از دارایی‌های مرحوم که زمین زراعی در مناطق ییلاقی این شهرستان بوده به فردی غریبه واگذار شده است.

فرزندان مرحوم از این موضوع بی‌خبر بودند و با انجام تحقیقاتی از اهالی منطقه متوجه می‌شوند که پدرشان چندی پیش با گرفتن چند شاهد قطعه کوچکی از املاکش را به فردی واگذار کرده و در قبالش مبلغی را دریافت کرده است. زمانی که فرزندان مرحوم به فرد مورد نظر که این قطعه از زمین‌ها را خریداری کرده بود مراجعه می‌کنند، او مدعی می‌شود که پدرشان تمام این زمین‌ها را به او مبلغ ٢٠٠میلیون تومان فروخته است و برای صحت موضوع قولنامه‌ای را به آن‌ها نشان داد که امضای پدرشان زیر آن بود.

وجود این قولنامه از سوی هیچ یک از اهالی منطقه مورد تأیید قرار نگرفت و از طرفی هیچ‌گاه چنین وجوهی نیز در حساب پیرمرد وجود نداشته است، همین موضوع باعث می‌شود که این افراد از فردی که مدعی خریداری زمین بود، شکایت کنند.

با شکایت این افراد تحقیقات کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی آغاز شد. مأموران پس از شنیدن اظهارات شاکی به سراغ متهم رفتند و این فرد با هماهنگی مقام قضایی برای پاره‌ای از توضیحات به پلیس آگاهی این شهرستان منتقل شد.

بررسی وضعیت قولنامه موجود از سوی پلیس نشان می‌داد که این سند جعلی است. وقتی موضوع کلاهبرداری مطرح شد و فرد مورد نظر با مستندات قوی پلیس مواجه شد دست از دفاعیات ساختگی‌اش برداشت و به جعل قولنامه اعتراف کرد.

متهم به کلاهبرداری درباره جزئیات پرونده بیان کرد: «‌با پدر شاکیان در حضور چند شاهد مقدار کوچکی از زمین‌های این منطقه را معامله کردیم و من وجه آن را نیز پرداختم. زمانی که متوجه فوت آن مرحوم شدم، هنگامی که وارثان در تدارک مراسم کفن و دفن بودند این فکر به ذهنم رسید که با درست کردن قولنامه جعلی وانمود کنم متوفی تمام زمین‌هایش را به من فروخته است. فکر نمی‌کردم به همین راحتی گرفتار شوم.»

بررسی‌های پلیسی برای روشن شدن اینکه این فرد به تنهایی به جعل سند داشته، آغاز اقدام کرده است یا همراهانی نیز شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: رکنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۹۴۶۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان