//
کدخبر: ۱۶۶۰۱۴ //

خدمات پلید این ماساژور های مشهدی به مردم / دستگیری ۴ زن بی شرم

تازه ترین اطلاعات از رسیدگی به پرونده ماساژورهای غیرمجاز که در مشهد شناسایی شده اند نشان می دهد با تلاش های گسترده صورت گرفته از سوی پلیس و هدایت قاضی حقدادی، معاون دادستان مشهد تاکنون ٢٠٠ماساژور غیرمجاز که اقدام به تبلیغات گسترده در فضای مجازی کرده اند، شناسایی و تعدادی از این افراد دستگیر شده اند. بررسی این پرونده نشان می دهد که تعدادی از این افراد تا کنون در هیچ دوره آموزشی ماساژ شرکت نکرده اند.

 خدمات پلید این ماساژور های مشهدی به مردم / دستگیری 4 زن بی شرم
به گزارش فرتاک نیوز،

رسیدگی به این پرونده از آنجا آغاز شد که تیم‌های رسیدگی‌کننده در رصد فضای مجازی ظرف مدت کوتاهی توانستند ٢١۴٠محتوای غیر‌اخلاقی را تحت عنوان ماساژ که در کانال‌ها، صفحات اینستاگرامی و سایت‌های واسطه‌گر از سوی افراد مختلف بارگزاری و منتشر شده‌بود،را شناسایی کنند.از ماهیت این آگهی‌ها پیدا بود که هیچ‌یک از متهمان، تخصص و یا مدارک قانونی مربوط به ماساژ درمانی را ندارند و صرفا برای سوء‌استفاده از مردم و یا مقاصد شیطانی خود این کانال‌ها را راه‌اندازی کرده‌اند.مأموران پس از کسب این اطلاعات، نتیجه تحقیقات اولیه خود را به قاضی‌ حقدادی اعلام و پس از اخذ مجوز قضایی، پیگیری‌هایشان را برای شناسایی و دستگیری متهمان این پرونده ادامه دادند. ضابطین قضایی در قدم بعدی تحقیقات خود به ردزنی شبکه‌های اینترنتی متصل به کانال‌های تلگرامی و صفحات اینستاگرامی متهمان پرداختند که موفق به شناسایی ٢٠٠نفر شدند.

   ردزنی ۴٠متهم

با شناسایی متهمان، فاز دوم این پرونده در دستور کار پلیس قرار گرفت و تحقیقات آن وارد مرحله اجرایی شد. مأموران در این عملیات با هدایت سرهنگ امید نودهی، رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان خراسان‌رضوی رد متهمان را در مشهد زده و طی هماهنگی قضایی به سراغ این افراد رفتند.

مأموران مرکز اطلاعات فضای مجازی پلیس امنیت خراسان‌رضوی در قالب چند اکیپ عملیاتی، ۴٠متهم را که ٣۶ مرد و ۴ زن بودند، شناسایی و تحت تعقیب قرار دادند. در ادامه مأموران موفق به دستگیری تعدادی از این افراد شدند. به گفته سرهنگ نودهی، متهمان شناسایی‌شده بین ٢٢ تا ٣٢سال سن دارند که فاقد تخصص مربوطه بوده و هیچ مدرکی دال بر مجوز ماساژ ندارند.در ادامه تحقیقات این پرونده مشخص شد که تعدادی از این افراد تبعه غیر‌مجاز هستند که این آگهی‌ها را با نیت کلاه‌برداری از شهروندان در فضای مجازی منتشر کرده‌‌اند. علاوه بر این طبق بررسی‌های صورت‌گرفته مشخص شد یکی از متهمان تحت تعقیب دارای مدرک عالیه دام‌پزشکی است و هیچ تجربه‌ای در زمینه ماساژ ندارد.

فعالیت مجرمانه با هویت جعلی

مأموران مرکز اطلاعات فضای مجازی پلیس امنیت خراسان رضوی در ادامه پیگیری‌های خود به اطلاعات دیگری دست یافتند که نشان می‌داد خطوط تلفن همراه مورد استفاده متهمان، متعلق به افراد دیگری است. در واقع آن‌ها با استفاده از شناسنامه و کارت ملی اشخاص مختلف اقدام به خرید این سیم‌کارت‌ها کرده‌اند.سرپرست دادسرای ویژه جرائم فضای‌مجازی مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار ما عنوان کرد: تحقیقات مأموران پلیس برای شناسایی و دستگیری متهمان ردزنی و شناسایی‌شده این پرونده ادامه‌دارد و به‌زودی این افراد جلب قانون خواهندشد؛ البته در جریان رسیدگی به این پرونده، تمامی صفحات و کانال‌های شناسایی‌شده مسدود و محتویات غیر‌اخلاقی آن‌ها نیز حذف شده‌ است.قاضی مهدی حقدادی در ادامه به ماهیت اصلی این آگهی‌های غیر‌اخلاقی اشاره کرد و گفت: بیشتر افرادی که در این زمینه فعالیت دارند، فاقد مجوزهای قانونی هستند و این‌گونه آگهی‌ها را با نیت مجرمانه در فضای مجازی منتشر می‌کنند. این مجرمان برای فریب شهروندان آگهی‌هایی تحت عنوان ماساژ‌درمانی را در صفحات اینستاگرامی، کانال‌های تلگرامی و برخی سایت‌های واسطه‌گر منتشر می‌کنند و هنگامی که فردی با آن‌ها تماس می‌گیرد، پس از اخذ وجه ماساژ، تلفن خود را از دسترس خارج می‌کنند. علاوه بر این برخی دیگر از منتشر‌کنندگان این دست آگهی‌ها با مقاصد شیطانی و هدف غیر‌اخلاقی اقدام به نشر این‌گونه محتویات در فضای مجازی می‌کنند که خوشبختانه با توجه به هوشیاری مردم و طبق بررسی‌‌ها و پیگیری‌های ضابطین قضایی تاکنون این افراد به مقصود باطل خود دست نیافته‌‌اند.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: رکنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۶۰۱۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان