//
کدخبر: ۱۶۵۲۱۸ //

کلاهبرداری از پرستاران خانگی با کودک بیمار

مردی که برای پرداخت بدهی خود دست به کلاهبرداری از پرستاران می‌زد با تلاش‌های مستمر تیم عملیات کلانتری ۱۳۷ نصر دستگیر و روانه بازداشتگاه برای انجام تحقیقات تکمیلی شد.

کلاهبرداری از پرستاران خانگی با کودک بیمار
به گزارش فرتاک نیوز،

سرهنگ کیوان ظهیری، رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از اقدامات مجرمانه متهم این پرونده پرده برداشت و گفت: متهم برای این کلاهبرداری‌ها از قشر زنانی سوءاستفاده کرده است که در شرکت‌های کاریابی نام خود را به عنوان پرستار و مراقب کودک ثبت کرده بودند.

وی افزود: متهم برای اینکه بتواند اطمینان آنها را کسب کند با انواع ترفندها خودش را فردی متشخص نشان می‌داد و در ادامه خانمی را که با وی برای مراقبت از کودکش قرار گذاشته بود به بیمارستانی در غرب تهران می‌برد و از طعمه خود درخواست می‌کرد که نزد فرزندش در بخش بستری کودکان برود.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت در ادامه گفت: متهم برای اینکه شکات شک نکنند به آنها کارت ملی و یک کارت عابربانک که برای مالباخته دیگری بود را تحویل می‌داد و می‌گفت پرستار پیشین فرزندش بالای سر تخت در بخش کودکان است و باید با او تسویه حساب کند.

وی ادامه داد: به این صورت، پس از جلب اعتماد مالباختگان، مرد کلاهبردار از مالباخته می‌خواست بچه را از پرستار قبلی تحویل بگیرد اما وقتی مالباخته می‌خواست به سراغ کودک برود وی از مالباخته که مسلماً وسایلش را نیز با خود به همراه داشت، تقاضا می‌کرد که اموالش را همان جا داخل ماشین بگذارد، چراکه قرار است بچه را نیز به خانه ببرند و از طرفی اجازه ندارند گوشی موبایل را به بخش کودکان ببرند.

وی تصریح کرد: از آنجایی که شرکت کاریابی شماره تماس متهم را در اختیارپرستاران قرار می‌داد، این افراد به متهم اطمینان می‌کردند و به حرف وی نیز گوش می‌دادند و وقتی برای تحویل گرفتن بچه از پرستار قبلی به بیمارستان پا می‌گذاشتند تازه متوجه می‌شدند که متهم چه کلاهی سرشان گذاشته است.

وی با اشاره به دستگیری متهم توسط تیم عملیات کلانتری ۱۳۷ نصر توضیح داد: با توجه به حساسیت موضوع، ماموران سریعاً وارد عمل شدند و از آنجایی که در روز هشتم بهمن ماه به کلانتری سه پرونده در این زمینه ارجاع شده بود با انجام اقدامات و عملیات فنی ویژه، او را که هیچ گونه رد پایی از خود به جا نمی‌گذاشت زمینگیر و دستگیر کردند.

وی در ادامه گفت: براساس ادعای متهم، وی یک و نیم سال تبهکاری‌های خود را انجام داده است که انتظار می‌رود شکات او بیشتر از این تعداد باشند و خیلی از آنها برای شکایت به دلیل ترس از آبرو اقدام نکرده اند چراکه متهم گوشی و انواع مدارک هویتی شکات را به سرقت می‌برد و بعد از آن با شکات تماس برقرار می‌کرد و برای مثال عنوان می‌کرد در صورت شکایت مدارک هویتی آنها را خواهد فروخت و یا تصاویر خصوصی شان را در فضای مجازی پخش خواهد کرد.

سرهنگ ظهیری با یادآوری این نکته که تا به الان ۵۴ نفر شاکی برای متهم شناسایی شده است، اعلام کرد: از شهروندان درخواست می‌شود به هیچ فرد غریبه‌ای، تحت هر عنوانی و هر چند که ظاهر متشخص و آراسته‌ای داشته باشند اطمینان نکنند تا هدف سارقان و کلاهبرداران اینچنینی قرار نگیرند.

همچنین، رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از خانم‌هایی که به این شکل تحت کلاهبرداری قرار گرفته‌اند درخواست کرد برای طرح شکایت به کلانتری ۱۳۷ نصر مراجعه کنند و مطمئن باشند که شکایت‌شان نزد پلیس محفوظ خواهد ماند و ادامه داد: متهم مدعی شده است برای رفع نیازهای مالی اش دست به چنین کاری زده است که با توجه به طولانی بودن مدت اقدامات مجرمانه اش احتمال می‌رود شکات بیشتری برای شکایت اقدام خواهند کرد.

همچنین وی با هشدار به شرکت‌های کاریابی، پرستاری و خدماتی با توجه به شلوغی‌های آخر سال و نزدیک بودن ایام نوروز، عنوان داشت باید در معرفی افراد به نیروهای خود دقت عمل لازم را داشته باشند و همانطوری که از کارمندان خود انواع تعهدات را می‌گیرند، از مشتری‌های خود نیز اطمینان کامل را فراهم بیاورند و بعد از آن، فرد جویای کار را به طرف مقابل معرفی کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۵۲۱۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان