//
کدخبر: ۱۶۱۸۸ //

پرحادثه ترین روز سال مشخص شد

جانشین پلیس راهور ناجا گفت: متاسفانه روز ۲۶ اسفند ماه با ۴۱۴ فقره تصادف، ۲۹ نفر فوتی و ۳۸۵ نفر مصدوم پرحادثه ترین روز بود.

به گزارش فرتاک نیوز، سردار موسی امیری در بازدید از پاسگاه پلیس راه پیامبر اعظم (ص) در شهرستان «بستان آباد» آذربایجان شرقی افزود: برابر بررسی‌های انجام شده، دو روز اول تعطیلات نوروز ۹۶، پرترددترین و پرحجم‌ترین روزها در سفرهای نوروزی در کشور بود.

وی افزود: خوشبختانه با تدابیر خوب فرمانده انتظامی استان، ماموران پلیس راهور و پلیس راه با برنامه ریزی ویژه و با همکاری سازمان‌های امدادی، وضعیت جاده‌ها در این ایام را به‌خوبی مدیریت کرده‌اند و در مجموع وضعیت تصادفات استان نسبت به سال گذشته با کاهش رو به رو بوده است.

سردار امیری افزود: بی‌توجهی به جلو، خستگی و خواب آلودگی از مهمترین علل تصادفات در چند روز گذشته در سطح کشور گزارش شده است که استان آذربایجان شرقی نیز از این امر مستثنی نیست.

وی با اشاره به اینکه بیشتر تصادفات منجر به جرح و فوت مربوط به خستگی، خواب آلودگی و عدم توجه به جلو است، گفت: شرایط خاص جاده‌های استان و کوهستانی بودن آن بیانگر این است که زمستان در این استان هنوز تمام نشده و مردم و رانندگان باید تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

جانشین پلیس راهور ناجا افزود: شعار امسال «پرهیز از خطر، آرامش در سفر» است و رانندگان باید طول سفر را جزء سفر خود بدانند و با آرامش رانندگی کنند تا بتوانند سفر امنی داشته باشند و با نشاط و تفریح برای آغاز یک سال جدید آماده شوند و توصیه می‌کنیم ضمن استفاده از طبیعت در طول مسیر و برنامه‌ریزی، از عجله و شتاب در رانندگی به شدت پرهیز و زمان بیشتری را مد نظر قرار دهند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۱۸۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان