//
کدخبر: ۱۵۸۲۶ //

۲ مامور پلیس در شورش های گواتمالا کشته شدند

مقام های گواتمالا گفتند: 2 مامور پلیس در حملات دوشنبه شب در این کشور آمریکای مرکزی جان خود را از دست دادند و هشت تن دیگر زخمی شدند.

 2 مامور پلیس در شورش های گواتمالا کشته شدند
به گزارش فرتاک نیوز،

به گزارش خبرگزاری رویترز از گواتمالاسیتی پایتخت، در این حملات که چند ساعت پس از سرکوب شورش خونین در یک بازداشتگاه نوجوانان بزهکار صورت گرفت، یک غیرنظامی نیز زخمی شد.

به گفته مقام های گواتمالا، هشت حمله به مراکز، پاسگاه ها و خودروهای گشتی پلیس در گواتمالاسیتی و یک حمله نیز در استان کوتزالتنانگو در غرب این کشور رخ داد.

به گفته سخنگوی پلیس، به نظر می رسد که حملات در گواتمالاسیتی توسط گروه تبهکاری باریو 18 صورت گرفته باشد که یکی از گروه های تبهکاری نیرومند رقیب این کشور است.

وی افزود: هفت عضو این گروه تبهکاری دستگیر شدند.

زندانیان عضو این گروه تبهکاری روز یکشنبه برای درخواست بازگردانده شدن 250 عضو دیگر این گروه که اخیرا به یک مرکز دیگر نگهداری نوجوان بزهکار منتقل شده بودند، شورش کرده و چند نگهبان را به گروگان گرفتند.

اما مسئولان بازداشتگاه، روز دوشنبه نگهبانان را آزاد کردند و حدود 45 زندانی که در این شورش شرکت داشتند، در انتظار محاکمه هستند.

گروه های تبهکاری باریو 18 و ماراسالواتروچا بر تمامی محله های شهرهای السالوادور، هندوراس و گواتمالا تسلط دارند.

آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد اعلام کرد: افزایش خشونت گروه های تبهکاری، این سه کشور را به خشونت بارترین کشورهای جهان از نظر میزان قتل در خارج از منطقه جنگی تبدیل کرده است و سالانه موجب آواره شدن هزاران تن از خانه و کاشانه هایشان می شود.

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۸۲۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان