//
کدخبر: ۱۵۲۸۵۳ //

ایران به تیم‌های پاسخگویی بین المللی سوانح می پیوندد

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از پیوستن ایران به تیم‌های پاسخگویی بین المللی سوانح خبر داد.

ایران به تیم‌های پاسخگویی بین المللی سوانح می پیوندد
به گزارش فرتاک نیوز،

شاهین فتحی  در مورد برگزاری کارگاه آموزشی جست و جو نجات شهری که امروز در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر آغاز شد، گفت: در راستای هماهنگی‌های انجام شده با دفتر اوچا در ایران، سازمان مدیریت بحران و سفارت اتریش و نیز با توجه به نیاز کشور در زمینه تیم‌های جست و جو و نجات، بنا شد که دوره‌های سیستم مدیریت و پاسخگویی به سوانح در سازمان ملل که به اینساراک معروف است، برای مدیران برگزار شود که خوشبختانه توانستیم امروز  اولین دوره آن را برگزار کنیم.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: در این دوره ۴۵ نفر از مدیران جمعیت هلال احمر، سازمان مدیریت بحران  کشور، سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و آتش نشانی شرکت دارند و این کارگاه‌ها در چهار روز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این دوره با حضور مربیان اتریشی در حال برگزاری است ادامه داد: کارگاه‌ها در طول چهار روز توسط سه نفر از مربیان اتریشی برگزار می‌شود و در طول این چهار روز مفاهیم اینساراک و جست و جوی شهری را آموزش می‌دهند.

فتحی با بیان اینکه ایران در حال پیوستن به اینساراک است گفت: با دعوت از وزارت امور خارجه و وزارت کشور امیدواریم شرایط پیوستن ایران به اینساراک فراهم شود. همان طور که پیش از این در عملیات‌های خارجی حضور پیدا می‌کردیم با پیوستن به اینساراک این کار سازماندهی شده تر صورت می‌گیرد.

وی در مورد مزیت‌های پیوستن به اینساراک اظهار کرد:با عضویت در تیم‌های اینساراک راحت‌تر می‌توانیم از توان تیم‌های بین‌المللی در حوادث داخل کشور استفاده کنیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۲۸۵۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان