//
کدخبر: ۱۵۱۹۱۳ //
رئیس پلیس فتا استان البرز

پسر نوجوان از اعتماد پدرش سوء استفاده کرد

رئیس پلیس فتا استان البرز گفت: در حفظ و نگهداری اطلاعات بانکی خود کوشا باشید و به‌هیچ وجه اطلاعات بانکی خود را در اختیار دیگران، حتی نزدیکان خود قرار ندهید.

پسر نوجوان از اعتماد پدرش سوء استفاده کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

سرهنگ محمد اقبالی اظهار داشت: شخصی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه وعنوان‌داشت مبلغ ۳ میلیون و پانصد هزار ریال از حساب وی به‌صورت غیرمجاز برداشت شده است لذا تقاضای شناسایی عامل برداشت غیرمجاز از حساب بانکی‌اش را داشت.

سرهنگ اقبالی ادامه داد: با انجام تحقیقات اولیه مشخص شدعامل برداشت غیرمجاز از حساب شاکی با در دست داشتن اطلاعات حساب و مشخصات کارت عابر بانک و رمز دوم اقدام به خرید اینترنتی کرده است.

 این مقام انتظامی ادامه داد: حسب دستور مقام قضایی، رسیدگی به این پرونده در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت و با تلاش و اقدامات پلیسی، متهم که پسر شاکی بود شناسایی و برای انجام تحقیقات تکمیلی به این پلیس فراخوانده شد.

وی تصریح کرد: با تحقیقات بیشتر مشخص شد متهم با سوءاستفاده از اعتماد پدرش به رمز دوم و سایر اطلاعات کارت‌بانکی وی دسترسی و اقدام به خرید اینترنتی از حساب پدرش کرده است.

رئیس پلیس فتا البرز ضمن توصیه به هموطنان عزیز در خصوص محافظت از اطلاعات مالی خود، هشدار داد: در حفظ و نگهداری اطلاعات بانکی خود کوشا باشید و به‌هیچ وجه اطلاعات بانکی خود را در اختیار دیگران حتی نزدیکان قرار ندهید.

این مقام مسوول در ادامه به شهروندان هشدار داد: با توجه به سهولت دسترسی به حساب بانکی توسط رمز دوم، نگهداری و تغییر دوره‌ای این رمز از ضروریات جلوگیری دسترسی غیرمجاز به حساب بانکی است، بنابراین به‌منظور پیشگیری از برداشت غیرمجاز ضمن اطلاع از تراکنش و گردش مالی حساب‌های بانکی خود نسبت به تغییر دوره‌ای رمز دوم و حفظ و صیانت از آن حساس باشید.

سرهنگ محمد اقبالی گفت:هموطنان محترم می‌توانند از طریق راه ارتباطی سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir از آخرین هشدارهای سایبری و روش‌های پیشگیری از جرایم سایبری مطلع شوند.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مشرق
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۱۹۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان