//
کدخبر: ۱۴۸۲۶۸ //
مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان ‌شرقی:

۲ نفر بر اثر استنشاق مونواکسید کربن جان باختند

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان ‌شرقی گفت: دو نفر در استان طی مهرماه بر اثر استنشاق مونواکسید کربن جان باختند.

۲ نفر بر اثر استنشاق مونواکسید کربن جان باختند
به گزارش فرتاک نیوز،

آرتین کمالی ظهر امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه قاتل نامرئی در آذربایجان شرقی ۹ قربانی گرفته است، ادامه داد: مونوکسید کربن گازی بی رنگ، بی بو، و بی مزه است که اغلب به عنوان قاتل خاموش شناخته می شود، زیرا این ویژگی ها تشخیص آن را دشوار می سازند.

وی گفت: مونوکسید کربن به واسطه سوختن گاز، چوب، پروپان، زغال چوب یا دیگر انواع سوخت از طریق پیشرانه های احتراقی، لوازم خانگی یا سیستم های گرمایشی تولید می شود.

کمالی ابراز داشت: در هفت ماه امسال ۹ نفر در اثر مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن در استان جان خود را از دست داده اند. قاتل نامرئی در مدت مشابه سال قبل در آذربایجان شرقی جان ۱۳ نفر را گرفته بود.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان ‌شرقی افزود: هنگامی که بدن بیش از اندازه مونوکسید کربن تنفس کند، این گاز در خون جایگزین اکسیژن می شود. بدون اکسیژن، سلول ها در سراسر بدن می میرند، و فعالیت اندام ها متوقف می شود.

وی افزود: از مجموع کسانی که بر اثر گاز گرفتگی جان خود را از دست داده اند، چهار نفر زن و ۵ نفر نیز مرد بودند.

کمالی در خصوص نشانه های استنشاق این گاز خطرناک نیز گفت: شایع ‌ترین نشانه هشداردهنده اولیه مسمومیت خفیف با مونوکسید کربن یک نوع سردرد تنشی است.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی با هشدار نسبت به خطرات هر گونه بی احتیاطی در استفاده از وسایل گازسوز در فصل زمستان گفت: پارسال در مجموع ۴۷ نفر در استان بر اثر استنشاق گاز سمی مونواکسید کربن جان خود را از دست دادند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۸۲۶۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان