//
کدخبر: ۱۳۵۹۰۳ //

تصادف ساختگی ۱۱ نفره ! + عکس

۱۱ مجرم سابقه دار که در قالب باند با ایجاد تصادف های ساختگی، از رانندگان اخاذی و زورگیری می کردند، دستگیر شدند.

به گزارش فرتاک نیوز،

رسیدگی به این پرونده از 26 اسفند سال گذشته و پس از شکایت راننده یک خودروی سواری به کلانتری 151 چیتگر در دستور کار مأموران قرار گرفت. این فرد به مأموران گفت: ساعت 7 و 30 صبح در لاین کندرو بزرگراه آزادگان، عابر پیاده ای به آینه ام برخورد کرد. من ماشین را متوقف کردم اما او گفت مشکلی ندارد و می توانم بروم. چند متری دورتر رفتم که ناگهان پرایدی سفید با دو سرنشین به من نزدیک شده و با بوق و چراغ مجبورم کردند کنار بزرگراه توقف کنم. در همین لحظه آن دو نفر پیاده شده و با اشاره به مجروحی که روی صندلی عقب بود شروع به داد و فریاد کردند و گفتند من به او زده و فرار کرده ام و حالا باید او را به بیمارستان برسانم. یکی از آنها سوار خودرویم شد و در مسیر با جوسازی و ترساندن من از هزینه ها، درخواست کرد 3 میلیون تومان به حسابی که می گوید بریزم تا آنها خودشان مصدوم را به بیمارستان برسانند. من هم پول را ریختم و آنها سه نفری متواری شدند.

با اطلاعاتی که راننده در اختیار مأموران گذاشت، تحقیقات به جریان افتاد و مشخص شد افراد دیگری نیز به همین شیوه مورد اخاذی قرار گرفته اند. تعدادی از این افراد ادعا می کردند زورگیران وقتی متوجه می شدند نقشه شان لو رفته، برای این که راننده نتواند با پلیس تماس بگیرد او را کتک زده و با تهدید سلاح سرد او را مجبور به پرداخت پول یا افشای رمز کارت بانکی شان می کردند.

به این ترتیب کارآگاهان با سرنخ های به دست آمده یکی از خودروهای مورد استفاده سارقان را شناسایی و با استعلام پلاک آن متوجه شدند خودرو متعلق به همسر یکی از مجرمان سابقه دار و حرفه ای به نام محسن (۲۷ ساله) بود که به صورت قولنامه ای خریداری شده و در اختیار سارقین قرار گرفته بود. با شناسایی تصویر این متهم، «محسن» که در خادم آباد شهریار پنهان شده بود شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد.

با اعتراف های محسن 10 عضو دیگر این باند که همه در زمینه سرقت، مواد مخدر، نزاع و درگیری، اخاذی به شیوه تصادف های ساختگی و... سابقه دار بودند در چند عملیات جداگانه در منطقه خادم آباد شهریار دستگیر و روانه زندان شدند.

پیشنهاد امروز

 بی حرمتی زشت برخی از مردم به فردوسی پور در مراسم ختم شفیع + عکس

بی حرمتی زشت برخی از مردم به فردوسی پور در مراسم ختم شفیع + عکس

در بازرسی از مخفیگاه آنها تعداد زیادی عابربانک متعلق به سایر افراد کشف شد که در تحقیقات از متهمین مشخص شد که این گروه از سارقین حرفه ای با شناسایی افراد معتاد، با پرداخت مبلغ ۱۰۰ هزار تومان اقدام به افتتاح حساب بانکی کرده و با بهره گیری از حساب های بانکی آنها، اقدام به اخاذی و سرقت از مالباختگان می کردند. براساس آخرین گزارش ها در یکی از حساب ها بیش از ۲۰۰ میلیون تومان شناسایی شد؛ همچنین این افراد  با پول های به دست آمده خانه ای نیز خریده بودند که توقیف شد.

سرهنگ کارآگاه احمـد نجفی، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: با توجه به اعتراف صریح متهمان به ده ها فقره سرقت و اخاذی به شیوه ایجاد تصادف ساختگی، سوابق متهمان بویژه در انجام سرقت های مشابه، شناسایی ده ها مالباخته در همان مراحل اولیه تحقیقات و به منظور شناسایی دیگر شاکی های پرونده، مقام قضایی خواستار انتشار تصاویر بدون پوشش این گروه ۱۱ نفره از سارقین شد. افرادی که با شناسایی متهمان، به این شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند می توانند برای طرح و پیگیری شکایت های خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۵۹۰۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان