//
کدخبر: ۱۲۴۸۰۲ //

خبر خوش رئیس کمیته امداد برای مددجویان

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: دریافتی مستمری بگیران امسال ۱۴ درصد افزایش می‌یابد.

خبر خوش رئیس کمیته امداد برای مددجویان
به گزارش فرتاک نیوز،

 پرویز فتاح دقایقی پیش در جمع خبرنگاران با اشاره به تسهیلات کمیته امداد به نیازمندان اظهار داشت: در سال قبل ۱۳۵ هزار فقره وام اعطا شده است که امید داریم تا امسال این میزان به ۲۰۰ هزار فقره وام افزایش یابد.

وی افزود: پیش بینی ما این است که افراد زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) با دریافت این تسهیلات ظرف مدت ۳ سال خودکفا شده و با اشتغالزایی در نتیجه اعطای تسهیلات از چرخه حمایتی امداد خارج شوند این درحالی است که در برخی موارد احتمال دارد تا به دلیل مخاطرات اقتصادی، این مدت افزوده گردد.

فتاح عنوان کرد: در طول ۲.۵ قبل ۲۴۰ هزار خانوار با دریافت تسهیلات اشتغالزایی این نهاد خارج شده که در نتیجه، ظرفیت خالی به وجود آمده است که توانستیم در طول ۲ گذشته حدود ۸۰ هزار خانوار را که در شرایط اقتصادی موجود کشور دچار مشکل بودند به چرخه حمایتی امداد وارد کنیم.

وی اضافه کرد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، در نظر داریم برای شهریورماه ۵۰ هزار خانوار جدید را تحت پوشش قرار دهیم. 

با همکاری مجلس و دولت در اجرای تبصره ۱۴، از مهرماه سال ۹۷ تعداد افراد منتظر در نوبت جهت قرار گرفتن در تحت پوشش کمیته امداد به حداقل می‌رسند و میزان دریافتی مستمری‌بگیران نیز امسال ۱۴ درصد افزایش می‌یابد. 

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به  رویکرد کمیته امداد گفت: اصلی ترین و محوری‌ترین برنامه کمیته امداد بحث اشتغالزایی وخوداتکایی جامعه تحت پوشش کمیته امداد است که خوشبختانه هم دولت و هم مجلس توجه ویژه به نهاد مقدس کمیته امداد داشته اند.

وی افزود: منابع تسهیلات این نهاد نسبت به سال گذشته ۲ برابر شده به طوری که در سال گذشته رقم این تسهیلات حدود ۲ هزار میلیارد تومان بود و ۹۰ درصد آن نیز جذب شد که امسال این مبلغ به ۴ هزار میلیارد تومان رسیده است.

۱۳۵ هزار  فقره وام خوداشتغالی پرداخت شد

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) تصریح کرد: سال گذشته از محل منابع ۱۳۵ هزار  فقره وام خوداشتغالی پرداخت شده که تلاش خواهیم کرد این حمایت‌ها بیشتر شود به طوری که امسال این میزان به ۲۰۰هزار فقره وام خوداشتغالی می‌رسد.

فتاح بیان کرد: امسال حقوق و مزایای خانواده تحت پوشش افزایش پیدا کرده و این حمایت‌ها ادامه دارد که تلاش می‌کنیم حمایت‌های نهاد کمیته امداد و بهزیستی تنها برای جامعه تحت پوشش خلاصه نشود و از سبد کالای این مجموعه، علاوه بر خانواده تحت پوشش دهک‌های دیگر نیز برخوردار شوند.

وی ادامه داد: در خصوص وام‌های ضروری نیز سعی شده این تسهیلات به سقف ۵۰ میلیون ریال برسد  از سویی تلاش و برنامه خوبی برای تهیه جهیزیه نوعروسان انجام شده که مجموعا می‌توان گفت در کل کشور مشکلی برای هدیه جهیزیه نداریم.

۱۰۰ هزار تومان کمک برای تحصیل دانش‌آموزان در نظر گرفته شد

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به جشن عاطفه‌ها گفت: در خصوص جشن عاطفه ها نیز دو مرحله این برنامه را در دستور کار داریم که از ۱۵ و ۱۶ شهریور در مراکز نیکوکاری و مراکز معرفی شده از سوی نهاد برگزار می‌شود این درحالی است که هم اکنون ۳۱۰ دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد قرار دارد و سعی می‌کنیم قبل ازشروع سال تحصیلی مایحتاج درس‌آموزی در اختیار دانش آموزان قرار بگیرد.

وی افزود: جشن عاطفه‌ها از محل منابع دولتی و امدادی تامین می‌شود و برای هر دانش‌آموز حداقل ۱۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده که استان ها و شهرستان‌هایی که توانایی بیشتری دارند می‌توانند از محل منابع درآمدی خود سقف بالاتری برای کمک به دانش آموزان اختصاص دهند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) تصریح کرد: مرحله دوم جشن عاطفه‌ها ۱۱مهرماه  در مدارس در قالب پاکت‌هایی که در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد انجام می‌شود و این کمک ها توسط مسئولان همان مدرسه بین دانش آموزان نیازمند توزیع می‌شود.

افزایش تسهیلات به مددجویان در مناطق زلزله زده

فتاح بیان کرد: در خصوص کمک به زلزله زدگان غرب کشور خوشبختانه جلسات خوبی برگزارشد و این درحالی بود که ۳ هزار واحد نیاز به بازسازی و حدود ۲ هزار واحد نیاز به ترمیم داشتند که خوشبختانه علاوه بر بازسازی ۳ هزار واحد، ۲ هزار واحد نیز به جای ترمیم بازسازی کامل شدند.

وی ادامه داد: تا امروز ۵۰۰ واحد در این مناطق افتتاح شده و تلاش می‌کنیم تا آخر دی‌ماه ۲ هزار واحد بازسازی شده و خانواده‌ها نیز در آنها ساکن شوند که باتوجه به تورم، سقف تسهیلات وام و بلاعوض برای خانواده‌های تحت پوشش افزایش یافته است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۴۸۰۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان