//
کدخبر: ۱۱۶۲ //

انباشت گاز سبب انفجار یک باب منزل مسکونی در اصفهان شد

انباشت گاز سه شنبه شب سبب انفجار و تخریب کامل یک باب منزل مسکونی در محله زینبیه اصفهان شد.

مدیر روابط عمومی و سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان روز چهارشنبه گفت:انفجار این خانه به 6 منزل همجوار خسارت وارد کرد و شیشه سایر منازل را تا شعاع 150 متری شکست.

محمد شریعتی افزود: انفجارمنزل مسکونی درخیابان زینبیه کوی امام خمینی(ره) که ساعت 20 و 34 دقیقه شب گذشته رخ داد موجب رعب و وحشت گسترده بین ساکنان و اهالی محل شد و خسارات گسترده ای به منازل اطراف وارد کرد.

وی گفت: پس از اعلام به سامانه 125 تیم های عملیاتی ایستگاه های شماره 7 و 19، افسر کشیک وقت، مدیر منطقه 4 عملیات، کارشناس پیشگیری سازمان، نیروهای اورژانس، شهرداری، انتظامی و شرکت گاز به محل اعزام شدند.

وی اظهار کرد: این حادثه تنها یک نفر مصدوم شدند که با حضور به موقع نیروهای امدادی در محل و با رعایت تمامی نکات ایمنی و عملیات تفحص، فرد مصدوم به عوامل اورژانس تحویل و به بیمارستان منتقل شد.

وی با اشاره به تخریب 50 تا80 درصدی 6 باب منزل مسکونی همجوار و خرد شدن شیشه های 19 منزل دیگر به شعاع 150 متری در این حادثه انفجار بیان کرد: ماموران آتش ‌نشانی با به کارگیری تجهیزات لازم ضمن رعایت نکات ایمنی و نوارکشی محل اهالی را از خطرات احتمالی ثانویه آگاه کردند و ساکنان منازل تخریب شده را از محل تخلیه کردند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه علت دقیق وقوع این حادثه توسط کارشناسان در دست بررسی است، گفت: براساس بررسی‌ های اولیه کارشناسان، نشت و تجمع گاز شهری موجب انفجار این منزل مسکونی شده است.

وی با بیان اینکه در این حادثه حضور مردم و ازدحام جمعیت تردد خودروهای امدادگران آتش نشانی را با مشکل روبرو کرده بود ادامه داد: تماشای صحنه حادثه نه تنها کمکی به امدادگران نمی کند بلکه در اینگونه موارد احتمال بروز حادثه ثانویه دور از انتظار نیست.

** حریق سه دستگاه خودروی پارک شده در خیابان حکیم نظامی اصفهان

مدیر روابط عمومی و سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان همچنین با اشاره به حادثه دیگری که ساعت 2 و 11 دقیقه بامداد امروز در خیابان حکیم نظامی اصفهان رخ داد گفت: در این حادثه سه دستگاه خودرو که در کنار یکدیگر پارک شده بودند دچار حریق شدند.

وی افزود: دو دستگاه خودرو به طور کامل شعله ور بودند و حریق قسمتی از خودروی سوم را در بر گرفته بود که به وسیله آتش نشانان خاموش شد.

مدیر روابط عمومی و سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: علت حریق این سه خودروی پارک شده از سوی کارشناسان در حال بررسی است.

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۶۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان