//
کدخبر: ۱۰۳۰۰۵ //

آخرین خبر از پرونده دختران ایران شهر، مدرسه غرب تهران و سعید طوسی

یک عضو هیات رییسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت که این کمیسیون منتظر دریافت شکایات راجع به موضوع دختران ایرانشهر است.

آخرین خبر از پرونده دختران ایران شهر، مدرسه غرب تهران و سعید طوسی
به گزارش فرتاک نیوز،

بهرام پارسایی ، اظهار کرد: انتظار ما از کمیسیون اصل ۹۰ این است که به عنوان بازوی نظارتی مجلس بسیار قوی تر از این عمل کند و ورود آن به پرونده ها ملموس و نتیجه اش مشخص تر باشد. در یکی دو سال گذشته مباحث مختلفی وجود داشته که در این کمیسیون مورد بررسی قرار گرفته اما بعضا نتایج مشخصی نداشته است که البته برخی از آن ها به برخوردهای دوگانه مجرمین اتفاقات خاص مثل اعمال منافی عفت بر می گردد.

نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان این که «ما قضات با شرافت زیادی داریم که مشغول رسیدگی به پرونده های قضایی هستند» در عین حال ابراز عقیده کرد: اما در مواردی هم این برخورد دوگانه قابل مشاهده است و برخی قضاوت از عدالت خارج و به سیاسی کاری نزدیک می شوند؛ مثل پرونده سعید طوسی که ندیدم خروجی مشخصی در کمیسیون اصل ۹۰ داشته باشد. در حالی که انتظار این است مجلس بعد نظارتی خود را تقویت و نظارت خود را با اقتدار ادامه دهد.

این عضو هیات رییسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس هم چنین درباره اتفاقات اخیر در ایرانشهر اضافه کرد: کار این کمیسیون، رسیدگی به شکایات است و قطعا همکاران نماینده و خصوصا نمایندگان استان سیستان و بلوچستان شکایت خود را درباره حوادث اخیر این شهرستان و موضوع تعرض به تعدادی از دختران در ایرانشهر در این کمیسیون مطرح خواهند کرد و ما هم منتظر دریافت این شکایات برای آغاز بررسی این موضوع هستیم.

پارسایی با اشاره به نشست کمیسیون اصل ۹۰ با وزارت آموزش و پرورش و سازمان بازرسی درباره حادثه مدرسه پسرانه غرب تهران که قرار است عصر امروز برگزار شود نیز  گفت: این اتفاق علاوه بر این که خدشه جدی به اعتماد و آرامش والدین دانش آموزان وارد کرده، جایگاه رفیع معلمی را هم خدشه دار کرده آن هم به واسطه گزینش و انتخاب افرادی است که شایستگی معلمی را نداشتند، اما نگران کننده از این، این است که کسی در وزارت آموزش و پرورش مسئولیتی نپذیرفته و عذرخواهی هم نکرده، چه برسد به استعفا که اساسا در کشور ما جایگاهی ندارد.

وی با بیان این که «انتظار این بود این اتفاق تلنگر جدی به مسئولان آموزش و پرورش باشد که نکند در مدارس دیگر هم چنین اتفاقی افتاده باشد؛ چراکه این موضوع به آبروی خانواده ها وابسته است و ممکن است آن ها به این دلیل سکوت کنند و پیگیر ماجرا نشوند به همین جهت انتظار می رفت این موضوع سرآغاز بررسی های جدی تری در این رابطه شود» ابراز عقیده کرد: متاسفانه شاهدیم که می خواهند روی آن سرپوش بگذارند. کمیسیون اصل ۹۰ هم به این دلیل که این موضوع ایراد جدی در عملکرد وزارت آموزش و پرورش است و وظیفه این کمیسیون، نظارت بر طرز کار و عملکرد دستگاه های اجرایی است این موضوع را به طور جدی بررسی می کند تا ان شاءالله شاهد تکرار چنین فجایعی نباشیم.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۳۰۰۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان