//
کدخبر: ۹۹۶۱۶ //

مرکل از اختلافات زیاد بر سر مسائل مختلف با آمریکا خبر داد

صدر اعظم آلمان در آستانه برگزاری نشست سران "جی هفت" از وجود اختلافات زیاد با آمریکا بر سر مسائل مختلف از جمله توافق هسته ای با ایران خبر داده و بحثهای سختی را با ترامپ در این نشست پیش بینی کرد.

 مرکل از اختلافات زیاد بر سر مسائل مختلف با آمریکا خبر داد
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از نشریه "فوکوس"، حدود یک سال قبل از انتخابات اروپایی، فراکسیون محافظه کار حزب مردم اروپا در مونیخ برای یک نشست سه روزه گرد هم آمدند. هدف این نشست تعیین زمان بندی برای انتخابات سال 2019 اروپا است.

از موضوعات اصلی این نشست بحث درباره امنیت و مرزهای خارجی اتحادیه اروپا است و آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هم به عنوان مهمان در این نشست حضور دارد.

مرکل در سخنانی با اشاره به اظهارات سال گذشته خود مبنی بر اینکه دورانی که ما می توانستیم به دیگران تکیه کنیم تمام شده است گفت: امروز من این اظهار نظر خود را تایید شده می بینم. تحولات در مناقشات تجاری، خروج آمریکا از توافق آب و هوای پاریس و بحث ها درباره افزایش هزینه های دفاعی نشان می دهد که دنیا در حال حاضردر حال سازماندهی مجدد است.

وی افزود: در این نظم جدید جهانی اروپا باید نقش خود و جایگاهش را پیدا کند. ابعاد چالش ها در عرصه تحولات دیجیتال، مهاجرت و تجارت جهانی و حمایت از آب و هوا در بسیاری از انسان ها ترس و نگرانی ایجاد کرده است. این نگرانی وجود دارد که وعده های صلح و رفاه اروپا دیگر برای همه اعتبار نداشته باشد و دقیقا از این رو اروپا به یک وعده امنیتی جامع نیاز دارد.

مرکل در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: برای اینکه به این هدف دست یابیم باید یک پاسخ مشترک برای مهاجرت های غیر قانونی یافت شود؛ این امر محقق نمی شود وقتی که یک کشور چالش های بزرگی را بر دوش کشیده و کشور دیگر این کار را انجام ندهد. به زعم صدر اعظم آلمان اتحادیه اروپا به یک سیستم پناهندگی واضح و در میان مدت به یک سازمان پناهندگی مستقل نیاز دارد. وی مجددا خواستار گره خوردن سیاست توسعه ای ، دفاعی و امنیتی اتحادیه اروپا شد.

"مرکل"، همچنین این مسئله را آشکار کرد که اروپا در یک مسیر جدایی قرار دارد. وی با کلماتی واضح و آشکار درباره سکونی که از طریق آن اروپا در ساختارهای جهانی در هم بپاشد هشدار داد. وی همچنین گفت: زمان آن رسیده که اروپا به عنوان جامعه مستقل  به تعهدات امنیتی گسترده خود برای اروپاییان وفا کند.

مرکل همچنین در آستانه نشست سران جی هفت در کانادا تاکید کرد که انتظار بحث های سختی بخصوص با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دارد.

وی که روز گذشته در پارلمان آلمان سخن می گفت به عنوان موضوعات مورد اختلاف با آمریکا به مسئله حمایت از آب و هوا، تجارت بین المللی و آینده توافق هسته ای با ایران اشاره کرد.

وی در این راستا به خروج آمریکا از توافق هسته ای با ایران و توافق آب و هوای پاریس اشاره کرد.

مرکل تاکید کرد که بنابراین این مسئله معلوم می شود که ما اینجا یک مشکل جدی با توافقات چند جانبه داریم.

مرکل همچنین گفت: البته تشکل جی هفت ارزش های مشترکی دارد و البته ما این مسئله را رد نمی کنیم که همچنین اختلاف نظرهایی می تواند وجود داشته باشد. در حال حاضر شمار زیادی از اختلافات با آمریکا وجود دارد.

صدر اعظم آلمان همچنین تاکید کرد که در دیدار سران جی هفت در روزهای جمعه و شنبه در کانادا بحث های سختی وجود خواهد داشت. بخصوص کانادا به دلیل تعرفه های گمرکی آمریکا روی محصولات فولاد و آلومینیوم اروپا و همچنین خروج آمریکا از توافق تجارت آزاد "نفتا" دشواری های بزرگی دارد. وی ابراز امیدواری کرد که به مواضع مشترکی با آمریکا در این مسیر دست یابد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۹۶۱۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان