//
کدخبر: ۹۸۲۴۹ //

پیونگ یانگ خواستار اجرای توافقات بین رهبران ۲ کره شد

کره شمالی بر لزوم اجرای توافقات حاصل شده در نشست مقام‌های ارشد دو کره تاکید کرده است.

 پیونگ یانگ خواستار اجرای توافقات بین رهبران ۲ کره شد
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از خبرگزاری یونهاپ، پیونگ یانگ امروز شنبه خواستار اجرای توافقات حاصل شده بین رهبران کره شمالی و کره جنوبی شده است، فارغ از تغییر شرایط.

این درخواست کره شمالی ظاهرا نشانگر این واقعیت است که پیونگ یانگ خواستار بهبود روابط با همسایه جنوبی است حتی اگر مذاکرات خلع سلاح با شکست روبرو شود.

خبرگزاری رسمی کره شمالی در مطلبی نوشت: اساسا بهبود روابط بین کره شمالی و کره جنوبی و دستیابی به صلح و رفاه در شبه جزیره کره از طریق اجرای توافقات رهبران دو کشور در نشست تاریخی پانمون جون، یک ماموریت مهم است.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی در پایان نشست خود در 27 آوریل در روستای مرزی پانمون جون، اعلامیه مهمی را صادر کردند. در این اعلامیه مشترک، رهبران دو کره موافقت کردند تا روند خلع سلاح کامل را دنبال کنند و روابط دوجانبه را بهبود بخشند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی افزود: بیانیه پانمون جون باید از سوی کره شمالی و کره جنوبی اجرا شود، آن هم بدون توجه به تغییر و نوسانات اوضاع و شرایط.

رهبران دو کره بار دیگر شنبه هفته گذشته با یکدیگر در این روستای مرزی دیدار کرده اند. در این دیدار رهبر کره شمالی آمادگی خود را برای دنبال کردن روند خلع سلاح و دیدار با رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۸۲۴۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان