//
کدخبر: ۹۸۰۶۲ //

پیشنهاد کره شمالی برای برگزاری جشن‌های مشترک با همسایه جنوبی/مذاکرات نظامی ۲۴ خرداد

کره شمالی در جریان مذاکرات مقام‌های عالی رتبه این کشور با کره جنوبی پیشنهاد برگزاری جشن‌های مشترک به مناسبت سالگرد نشست تاریخی سال ۲۰۰۰ میلادی را مطرح کرده است.

پیشنهاد کره شمالی برای برگزاری جشن‌های مشترک با همسایه جنوبی/مذاکرات نظامی ۲۴ خرداد
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از رویترز، یک مقام رسمی سئول امروز جمعه گفت: کره شمالی در جریان نشست مقام های ارشد دو کره پیشنهاد داده است تا دو کشور یک جشن مشترک را در سالگرد دیدار تاریخی کره شمالی و کره جنوبی در سال 2000 میلادی، در شهر سئول طی ماه جاری برگزار کنند.

این نشست بین مقام های عالی رتبه دو کشور در روستای پانمون جون واقع در منطقه غیرنظامی مرزی برگزار شده است. کره شمالی پیش از این نشست مقام های عالی رتبه دو کشور را در اعتراض به مانورهای نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی لغو کرده بود. البته رهبران دو کشور شنبه گذشته یک دیدار غیرمنتظره دیگر را برگزار کرده اند.

در نشست امروز جمعه هیئت کره جنوبی به ریاست "چو میونگ گیون" وزیر اتحاد این کشور شرکت کرده است و ریاست هیئت کره شمالی را نیز "ری سون گوون" رئیس کمیته صلح این کشور بر عهده داشته است.

یک مقام رسمی وزارت اتحاد کره جنوبی گفت: دو طرف درباره راهکارهای مربوط برای اجرا کردن توافقات حاصل شده در نشست رهبران کره جنوبی و کره شمالی در ماه آوریل، رایزنی کردند. کره شمالی پیشنهاد داده است که مقام های رسمی، سیاستمداران و اعضای بخش خصوصی دو کشور در مراسم جشن به مناسبت سالگرد نشست دو کره در سال 2000 شرکت کنند.

همچنین دو کره با برگزاری مذاکرات نظامی در تاریخ 14 ژوئن (24 خرداد) موافقت کرده‌اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۸۰۶۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان