//
کدخبر: ۹۷۸۲۸ //

سوخوی ۳۰ و می۳۵ جدیدترین سفارش‌های نظامی قزاقستان از روسیه

مقامات نظامی قزاقستان و روسیه به منظور تحویل ۴ فروند هلیکوپتر می۳۵، ۸ فروند سوخوی ۳۰ از مدل اس‌ام و یک سامانه موشکی دفاع هوایی از نوع بوک مدل ام۲ای توافق کردند.

سوخوی ۳۰ و می۳۵ جدیدترین سفارش‌های نظامی قزاقستان از روسیه
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از ایتارتاس، ولادیمیر دروژوف، معاون رئیس سرویس فدرال روسیه در همکاری‌های نظامی و فنی گفته است که این کشور قرارداد جدیدی با قزاقستان به منظور تحویل 4 هلیکوپتر تهاجمی و ترابری می35 به امضا رسانده است. وی بدون اشاره به زمان تحویل این هلیکوپترها تنها اشاره کرده است که در سال جاری این قرارداد به امضا رسیده است.

پیش از این در سال 2016 نیز روسیه قرارداد دیگری را برای تحویل 4 فروند دیگر از این نوع هلیکوپتر با قزاقستان توافق کرده بود. انتظار می‌رود 4 هلیکوپتر مذکور در سال جاری تحویل مقامات آستانه داده شود. در مجموع مقامات نظامی قزاقستان خواهان 8 فروند هلیکوپتر می35 هستند.

علاوه بر این در خلال نمایشگاه نظامی کادکس 2018 بود که اعلام شد روسیه قرارداد دیگری را برای تحویل 8 فروند جنگنده سوخوی 30 از مدل اس‌ام و نیز یک سامانه موشکی دفاع هوایی از نوع بوک مدل ام2ای  با قزاقستان به امضا رسانده است.

به گزارش فلایت گلوبال نیروی هوایی قزاقستان در حال حاضر 8 فروند از جنگنده‌های سوخوی 30 مدل اس‌ام و 12 فروند جنگنده سوخوی 27 تک سرنشین را به صورت عملیاتی در اختیار دارد. علاوه بر این، 17 فروند دیگر از این هواپیما پیش از این در سفارش دیگری قرار است به قزاقستان تحویل داده شود. پیش از این آستانه اعلام کرده بود که خواهان 11 فروند دیگر از نوع دو سرنشین این جنگنده می‌باشد.

هلیکوپترهای تهاجمی و ترابری می35 به منظور از بین بردن سازه‌های نظامی و پشتیبانی هوایی از نیروی زمینی، حمل و نقل پرسنل و تجهیزات نظامی، و برخی عملیات خاص دیگر طراحی شده است. این هلیکوپترها به تسلیحات با دقت بالا مجهز شده و از قابلیت انجام ماموریت‌های تهاجمی طی روز و شب و در شرایط سخت آب و هوایی را دارا می‌باشند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۷۸۲۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان