//
کدخبر: ۹۶۳۳۰ //

رایزنی تلفنی مایک پنس با السیسی

مصر بر حمایت از حقوق فلسطین براساس قطعنامه‌های بین‌المللی تاکید کرد

رایزنی تلفنی مایک پنس با السیسی
به گزارش فرتاک نیوز،

رئیس‌جمهور مصر در گفت‌وگوی تلفنی با معاون رئیس‌جمهور آمریکا بر موضع ثابت قاهره درباره قضیه فلسطین و حمایت از حقوق ملت فلسطین بر اساس قطعنامه‌های بین‌المللی تأکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر با «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا تلفنی گفت‌وگو کرد.

پنس در این تماس تلفنی بر تمایل کشورش برای حمایت از روابط و همکاری استراتژیک با مصر در پرتو ایفای نقش محوری این کشور برای حفظ امنیت و ثبات منطقه تأکید کرد و از نقش قاهره در آرام‌سازی اوضاع غزه و تلاش برای تحقق آشتی فلسطینیان قدردانی کرد.

رسانه‌های مصر گزارش دادند که السیسی نیز بر عمق روابط استراتژیک بین مصر و آمریکا که یکی از ارکان ثبات در منطقه است، تأکید کرد و گفت که قاهره علاقمند به تقویت روابط با آمریکا به منظور تحقق آشتی دو کشور از جمله احیای امنیت در منطقه است.

قدردانی معاون ترامپ از السیسی در حالی است که حدود دو هفته پیش آمریکا در اقدامی که نقض قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل است، سفارت خود را از تل‌آویو به قدس اشغالی منتقل کرد و فلسطینیان نیز در اعتراض به این امر دست به تظاهرات زدند اما نظامیان صهیونیست به سمت معترضان تیراندازی کرده و دستکم ۷۳ نفر از آنها را به شهادت رسانده و شمار زیادی را زخمی کردند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۶۳۳۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان