//
کدخبر: ۹۶۳۱۵ //

انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشتباهی تاریخی بود

ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه گفت: انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس، یک اشتباه تاریخی بود که موجب شد تا واشنگتن در نگاه فلسطینی ها جایگاه میانجی مذاکرات صلح فلسطین و رژیم صهیونیستی را از دست بدهد.

 انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشتباهی تاریخی بود
به گزارش فرتاک نیوز،

 کالین در گفت گو با شبکه رادیویی بست.اف.ام اظهار کرد: سیاست خاورمیانه ای دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در خصوص فلسطین، پس از انتقال سفارت به قدس از نظر سیاسی و اخلاقی مردود شد و دیگر واشنگتن به عنوان میانجیگری بی طرف در روند صلح فلسطینی ها و رژیم اسرائیل شناخته نمی شود چرا که مردم فلسطین آشکارا امروز چنین دیدگاهی دارند و آن را با صدایی بلند فریاد می زنند.

وی قتل عام فلسطینی ها در نوار غزه توسط سربازان رژیم صهیونیستی همزمان با برگزاری جشن انتقال سفارت آمریکا به قدس را شرم آور خواند و افزود: این تابلویی شرم آور در تاریخ رژیم صهیونیستی و تصویری شرم آور در تاریخ آمریکا و یک ورشکستگی اخلاقی برای آنهاست.

کالین با اشاره به اهمیت حفظ موقعیت دینی و تاریخی قدس تاکید کرد: اگر ما کمی در این رابطه کوتاه بیاییم و کمی تردید داشته باشیم، باور کنید که 20 و یا 30 سال بعد، چیزی با نام بیت المقدس و یا مسجد الاقصی باقی نخواهد ماند.

هفته گذشته افتتاح رسمی سفارت آمریکا در قدس سبب بروز اعتراضات شدید در منطقه و درگیری در غزه شد و در پی شهادت 62 نفر و مجروح شدن بیش از سه هزار فلسطینی، ترکیه برای اعلام همبستگی با مردم فلسطین سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

مقامات دولت و مردم ترکیه از هفته گذشته در اعتراض به انتقال سفارت آمریکا به قدس و نیز جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه، در واکنشی کم سابقه و همه جانبه، تحولات اخیر در سرزمین های اشغالی فلسطین را محکوم کردند.

وزارت امور خارجه ترکیه نیز با انتشار بیانیه ای کشتار فلسطینی ها توسط رژیم جنایتکار اسرائیل را محکوم کرده و سکوت جامعه جهانی در قبال این رخداد را شرم آور عنوان کرد.

نشست فوق العاده سران کشورهای اسلامی هفنه گذشته به دعوت رجب طیب اردوغان رییس جمهوری و بینالی یلدریم نخست وزیر ترکیه در استانبول برگزار شد و در پایان سران کشورهای اسلامی ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه طی بیانیه ای خواستار تشکیل کمیته ای بین المللی در راستای بررسی جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی شدند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۶۳۱۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان